"Imaju svetske reference i zainteresovani su da grade i rekonstruišu našu prugu na trasi Koridora 10, od Subotice ka Dimitrovgradu na istoku i Vranju na jugu", rekao je Mrkonjić za Tanjug izrazivši očekivanje da će pregovori biti uspešni, a prvi radovi početi već u martu iduće godine.
Ministar je, posle sastanka sa regionalnim direktorom "Sinohidra" za Evropu Jang Fanom, kazao da je za modernizaciju srpskih pruga na Koridoru 10 potrebno oko 4,5 milijardi evra, kako bi vozovi išli brzinama od najmanje 160 kilometara na čas, dvokolosečnim i elektrificiranim prugama.
"Sa mojim saradnicima sam im ponudio sve uslove, šta može da se uradi i oni su spremnio da uđu u taj posao", rekao je Mrkonjić.
To preduzeće je izgradilo jednu od najbržih i najdužih pruga na svetu, koje su građene u poslednjih desetak godina, naveo je on dodajući da se na toj pruzi od Pekinga do Šangaja vozovi kreću brzinama i do 400 kilometara na čas.
Ministarstvo saobraćaja je, prema rečima Mrkonjića, pripremilo potrebnu projektnu dokumentaciju i priprema je završena za pojedine deonice.
"Nadam se da ćemo se vrlo brzo dogovoriti", naglasio je Mrkonjić napomenuvši da Kina ima najbolje uslove kreditiranja od svih zemalja na svetu.
Osvrnuvši se na izgradnju "Kineskog mosta" preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu, ministar saobraćaja je rekao da je taj projekat primer kako treba raditi, kao i da su se kineska preduzeća dobro pokazala i na realizaciji drugih projekata u Srbiji.
"Kinezi rade sa najsavremenijim tehnologijama i dobrim stručnjacima. Kineska preduzeća rade izvanredno i to im najbolja vizit karta za nove poslove u Srbiji", dodao je Mrkonjić.
"Sinohidro" je, takođe, gradio jednu od najvećih brana i hidroelektrana u svetu "Three Gorges Dam" na reci Jangce i Kini, a ta kineska kompanija je nedavno otvorila u Beogradu svoje evropsko sedište.
Regionalni direktor "Sinohidra" zadužen za Evropu je rekao za Tanjug da su danas imali dobar razgovor sa ministrom saobraćaja Srbije, kojem su predložili učešće u izgradnji železničkog Koridora 10 u našoj zemlji.
"Sinohidro je jedna od vodećih građevinskih kompanija ne samo u Kini već i svetu i sada smo veoma zainteresovanih za Srbiju i otvorili smo u Beogradu sedište za celu Evropu", rekao je Fan.
On je naveo da je ta kineska kompanija zainteresovana za izgradnju pruga na celoj trasi Koridora 10 u Srbiji, ali da će od budućih pregovora zavisiti na kojim deonicama će biti angažovani.
Fan je izrazio očekivanje da će u narednom periodu biti razmotreni detalji oko realizacije projekata.
Direktor "Sinohidra" za Evropu je kazao da Srbija razvija svoju infrastrukturu, kao i da su u Evropi fokusirani za gradnju putne i železničke infrastrukture.
(Tanjug,foto: Beta, Marko Rupena)
Ministar je, posle sastanka sa regionalnim direktorom "Sinohidra" za Evropu Jang Fanom, kazao da je za modernizaciju srpskih pruga na Koridoru 10 potrebno oko 4,5 milijardi evra, kako bi vozovi išli brzinama od najmanje 160 kilometara na čas, dvokolosečnim i elektrificiranim prugama.
"Sa mojim saradnicima sam im ponudio sve uslove, šta može da se uradi i oni su spremnio da uđu u taj posao", rekao je Mrkonjić.
To preduzeće je izgradilo jednu od najbržih i najdužih pruga na svetu, koje su građene u poslednjih desetak godina, naveo je on dodajući da se na toj pruzi od Pekinga do Šangaja vozovi kreću brzinama i do 400 kilometara na čas.
Ministarstvo saobraćaja je, prema rečima Mrkonjića, pripremilo potrebnu projektnu dokumentaciju i priprema je završena za pojedine deonice.
"Nadam se da ćemo se vrlo brzo dogovoriti", naglasio je Mrkonjić napomenuvši da Kina ima najbolje uslove kreditiranja od svih zemalja na svetu.
Osvrnuvši se na izgradnju "Kineskog mosta" preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu, ministar saobraćaja je rekao da je taj projekat primer kako treba raditi, kao i da su se kineska preduzeća dobro pokazala i na realizaciji drugih projekata u Srbiji.
"Kinezi rade sa najsavremenijim tehnologijama i dobrim stručnjacima. Kineska preduzeća rade izvanredno i to im najbolja vizit karta za nove poslove u Srbiji", dodao je Mrkonjić.
"Sinohidro" je, takođe, gradio jednu od najvećih brana i hidroelektrana u svetu "Three Gorges Dam" na reci Jangce i Kini, a ta kineska kompanija je nedavno otvorila u Beogradu svoje evropsko sedište.
Regionalni direktor "Sinohidra" zadužen za Evropu je rekao za Tanjug da su danas imali dobar razgovor sa ministrom saobraćaja Srbije, kojem su predložili učešće u izgradnji železničkog Koridora 10 u našoj zemlji.
"Sinohidro je jedna od vodećih građevinskih kompanija ne samo u Kini već i svetu i sada smo veoma zainteresovanih za Srbiju i otvorili smo u Beogradu sedište za celu Evropu", rekao je Fan.
On je naveo da je ta kineska kompanija zainteresovana za izgradnju pruga na celoj trasi Koridora 10 u Srbiji, ali da će od budućih pregovora zavisiti na kojim deonicama će biti angažovani.
Fan je izrazio očekivanje da će u narednom periodu biti razmotreni detalji oko realizacije projekata.
Direktor "Sinohidra" za Evropu je kazao da Srbija razvija svoju infrastrukturu, kao i da su u Evropi fokusirani za gradnju putne i železničke infrastrukture.
(Tanjug,foto: Beta, Marko Rupena)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte