Najomiljeniji domaći proizvod po izboru građana iz 17 gradova Srbije je "Moja kravica - Imlek", a proizvođač kompanija "Nektar". U uslugama prednjači MTS Telekom Srbija. U regionu prva "Vegeta".
Priznanja je dobilo još 15 proizvoda u 14 kategorija.
Proizvodi koji su izabrani za najbolje u 14 kategorija su: Moja kravica, mleko i jogurt -Imlek (Mleko i mlečni proizvodi), Zlatiborac suvomesnati proizvodi (Meso i mesne prerađevine), Začin C - Nestle Adriatic Grupa (Supe,brašno i dodaci jelima) , Dobro jutro margarin - Dijamant (Ulje,prilozi i prelivi), Knjaz Miloš (Mineralne vode), Next sokovi - Fresh&Co (Bezalkoholni napici), Jelen pivo - Apatinska pivara (Pivo i Vino), Plazma keks - Bambi (Slatkiši), Smoki - Štark (Grickalice), Frikom smrznuto voće i povrće (Voće i povrće), Duel prašak i omekšivač - Beohemija (Kozmetika i sredstva za higijenu).
U kategoriji obuće, odeće i proizvoda od tekstila isti broj glasova dobile su kompanije "Mona" i "Extreme intimo". U kategoriji kućnih aparata pobednik je Gorenje, a u kategoriji usluga za najboljeg je izglasan MTS Telekom Srbija.
Sekretar udruženja za industriju Privredne komore Beograda Svetozar Krstić je rekao da je cilj priznanja podsticanje domaće proizvodnje i da Srbija može biti poštovana u svetu samo ako radi na jačanju domaćih brendova.
Vegeta je najjači regionalni brend na tržištu bivše SFRJ, rezultat je istraživanja PGM (Product Group Manager) o jačini robnih marki na tržištu.
"Izuzetno smo ponosni što je Vegeta od potrošača širom regiona prepoznata kao brend kojem veruju, i što je u odnosu na prošlu godinu napravila skok od čak dve pozicije", izjavio je direktor Podravke u BiH, Milan Šarlija, a prenosi agencija FENA.
U ukupnom poretku, Vegeta je zauzela visoko treće mesto, a ispred nje se nalaze dva globalna brenda - Milka i Koka kola (Coca Cola).
U istraživanju koje je sprovela kompanija Valikon (Valicon), snaga brendova je izračunata na osnovu prepoznatljivosti, iskustva i korišćenja od strane potrošača, a brend je definisan kao potrošački brend koji se koristi za proizvod unutar pojedinačne kategorije.
Na području sa otprilike 22 miliona stanovnika, koje obuhvata Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Makedoniju, visoko rangirani regionalni brendovi su, između ostalih, slovenačka Paloma, hrvatska Ce-de-vita, a od svetskih - Nivea, Neskafa i Fanta.
(MONDO/Agencije Foto:MONDO)