Po podacima koje je u ponedeljak objavio švedski modni lanac Hennes & Mauritz (H&M), u decembru su zabeležili pad prihoda od prodaje od jedan posto. Prihodi španske modne kuće Zara porasli zbog širenja na azijsko tržište.
Ipak, podaci pokazuju da su kriza u Evropi i smanjenje potrošnje uticali i na ševdskog diva.
Za razliku od H&M-a, španski Inditex, vlasnik brenda "Zara" i vodeći modni lanac u svetu, prepoznao je važnost širenja na tržišta van Europe.
Inditex je saopštio da je neto dobit kompanije u devetomesečnom razdoblju, zaključno s septembrom porasla na 1,65 milijardi eura s 1,30 milijuna prošle godine, I to zahvaljujući širenju na azijsko tržište.
Radnje u Aziji kompaniji su donele povećanje prihoda od prodaje za čak 17 posto, odnosno 11,36 milijardi eura.
(MONDO)