• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dizelu D-2 život produžen za još šest meseci

Prodaja naftnih derivata dizela D-2 i benzina BMB 95 biće produžena do polovine 2013, najavila je danas u Beogradu ministar energetike Zorana Mihajlović.

Imajući u vidu da bi prestanak prodaje tih derivata koji ne odgovaraju evro-5 kvalitetu, prouzrokovao nagli skok cena goriva i uzimajući u obzir potrebe snabdevača da potroše zalihe tog goriva i potrebe posebnih kategorija potrošača kojima je neophodan određeni prelazni period da svoje motore prilagode upotrebi ekološki čistijih energenata, dogovorili smo se da produžimo upotrebu dizela D-2 i benzina BMB 95 do polovine sledeće godine, precizirala je ministar Mihajlović za Tanjug.

"Gledamo da obezbedimo ulaz još nekih derivata koji mogu biti povoljni za vojna vozila, traktore i slično, s nižim procentom sumpora u odnosu na D-2", dodala je Mihajlović.

Domaći dizel D2 i benzin BMB od 95 oktana, koji ne odgovaraju evro-5 kvalitetu, trebalo je pre dve godine da budu povučeni sa tržišta, ali je ranije dogovoreno da bude produžena njihova proizvodnja i prodaja, dok ne bude završena modernizacija Rafinerije Pančevo, a da potom od 2013. budu povučeni sa tržišta.

Pravilnikom o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla, Srbija se pre dve godine opredelila za evrokvalitet goriva od 1. januara 2011, od kada je dozvoljen isključivo uvoz benzina i dizela koji odgovaraju evropskom standardu kvaliteta.

U Naftnoj industriji Srbije (NIS) ističu da za tu kompaniju, otvaranje modernizovane Rafinerije nafte Pančevo znači početak proizvodnje goriva evro-5 standarda i prestanak proizvodnje motornog goriva kvaliteta, koji nije u skladu sa evro standardima.

Nadležno ministartsvo predviđa period adaptacije, tokom kojeg bi bile potrošene sve stare zalihe krajnjih korisnika i maloprodavaca, što je i ranije primenjivano u periodima izmene standarda.

Te mere, kako su istakli u naftnim kompanijama, treba da reguliše Pravilnik o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla, a predviđeno je uvođenje goriva koje će zameniti dosadašnji D2 i koji će zadovoljiti potrebe korisnika sa starim motorima.

Reč je, kako ističu naftaši, o gorivu sa smanjenim sadržajem sumpora u odnosu na dosadašnji D-2, do maksimalno 1.000 ppm, što je u skladu sa ekološkim standardima i direktivom EU.

(Tanjug, ilustracija Guliver/Getty Images)

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Boki

Ma pta nas obavezuje Evropska unija! Mi treba D-5 odmah da prekrstimo u svetu vodicu po ceni 300 RSD/l, pa nek se samo anđeli voze.

Nemanja 23

A sta reci sem da dovoljno je znati da u celoj Evropi ne postoji nikakav evro dizel 5.. :) znaci sarena laza..sprdnja i slicno..postoji samo evro dizel i to je to D2 se ne toci godinama vec..

AirFrance

Paz ovamo,ja sam juce pomirirao zatvarac od rezervoara,zasto me miris podseca na nitro razredjivac?Golf 5 mi je urnisan,zbog loseg goriva je gori od golfa1 a vi pricate o euro 5!!!Nismo mi ni ludi ni glupi!

special image