• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kinezi grade još dva autoputa u Srbiji

Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović potpisala je danas sa Kineskom korporacijom za puteve i mostove (CRBC) predugovor za izgradnju dva autoputa u Srbiji.

Reč je o Moravskom koridoru od Pojata do Preljine i autoputu Novi Sad - Ruma, u ukupnoj dužini oko 140 kilometara, a vrednost radova je 642 miliona evra.

Autoput će se graditi u dužini 109,6 kilometara u punom profilu sa šest traka od Pojata do Preljine, gde bi radovi mogli da počnu već u rano proleće, a autoput sa četiri trake od Novog Sada do Rume će se raditi u dužini od 27 kilometara, uključujuću i tunel kroz Frušku Goru koji će biti dugačak 2,7 kilometara. U okviru ta dva projekta biće izgrađeno oko 10 kilometara mostova.

Kalanovićka je kazala da za autoput Novi Sad- Ruma još nisu gotovi projekti, što će biti završeno u 2013. godini.

Za polovinu Moravskog koridora je već pripremljena projektna dokumentacija i eksproprijacija zemljišta, a konačni ugovor za oba projekta biće potpisan u januaru.

Ministarka je kazala da će radove finansirati Eksim banka Kine pod veoma povoljnim uslovima - rok otplate je 20 godina, period mirovanja pet godina, a maksimalna kamata iznosiće dva i po odsto.

Kalanović je rekla da je rok za izgradnju Moravskog koridora četiri godine, a autoput Novi Sad - Ruma 30 meseci.

Predviđeno je da domaće firme učestvuju u realizaciji projekta sa 45 odsto, a prosečna izgradnja po kilometru koštaće 4,72 miliona evra.

CRBC već gradi most preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu.

"Bez razvoja putne infrastrukture nema pravog razvoja zemlje", istakla je Kalanovićeva, dodajući da u centralnoj Srbiji i delu između Novog Sada i Rume, gde će proći autoput, živi oko 900.000 ljudi i posluje oko 50.000 malih i srednjih preduzeća.

Ona je navela da će biti otvorena nova radna mesta i podignut standard građana tako da su opravdana dodatna zaduživanja zemlje zbog ulaganja u putnu infrastrukturu.

Predstavnik CRBC-a Čen Šanan se zahvalio vladama Srbije i Kine na ukazanom poverenju za realizaciju tih važnih projekata.

Šanan je izrazio zadovoljstvo što će ta kompanija doprineti daljem razvoju saobraćajne infrastrukture u Srbiji i otvaranju novog poglavlju u prijateljskim odnosima dve zemlje.

Ambasador Čang Vanšu je istakao da su poslednjih godina odnosi dve zemlje sve bolji i da su tome doprineli projekti izgradnje mosta Zemun - Borča u Beogradu i modernizacije i izgradnje termoelektrane Kostolac.

Mnogo kineskih kompanija je, prema njegovim rečima, zainteresovano za rad u Srbiji i vlade dve države to podržavaju.

Ugovor za gradnju Moravskog koridora i autoputa Novi Sad - Ruma potpisali su Kalanovićeva, Šanan i direktor preduzeća Koridori Srbije Dmitar Djurović.

Moravska trasa će povezati Koridor 10 (K-10) sa budućim autoputem od Beograda do granice sa Crnom Gorom (K-11), a uključiće Chićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Ccačak.

Na tom potezu ima oko 10 industrijskih i jedna slobodna zona, zatim turističke destinacije - šest planina, oko 20 manastira, 10 banja...

Autoput Novi Sad - Ruma će povezati dva kraka Koridora 10 kroz Srbiju - severni ka Horgošu i glavni prema Hrvatskoj.

Planirano je da izgradnja tog autoputa bude nastavljena do Šapca.

CRBC je u sastavu Kineske kompanije za telekomunikacije i infrastrukturu (C C C C International), sa kojom je 22. decembra Ministarstvo saobraćaja potpisalo Memorandum o razumevanju koji predviđa učešće te kompanije u projektima za modernizaciju pruga u Srbiji.

(Tanjug, foto: Fonet, Božidar Petrović)

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nenad

Lepo je to, nego ajde malo gradite i po juznoj i istocnoj Srbiji, tu su putevi losiji duplo od centralne, zapadne i severne Srbije..

special image