• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Most kod Beške ide na arbitražu

Novi most preko Dunava kod Beške biće plaćen najviše 62 miliona evra, a problem oko cene sa kompanijom Alpina biće najverovatnije rešen arbitražom.

To je izjavio danas vršilac dužnosti generalnog direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

"Most je jeftino pogođen i sada Alpina pokušava da podigne cenu", rekao je Drobnjak za Tanjug ističući da su zahtevi za povećanje cene neosnovani.

Drobnjak je kazao da će arbitražu voditi nezavisan strani konsultant.

Pojedini mediji prenose da Alpina traži oko 100 miliona evra za izgradnju novog mosta kod Beške.

Čelnik Puteva Srbije je napomenuo da većina izvođača radova spusti cenu da bi dobila posao i kasnije pokušava to da promeni.

Putevi Srbije priznaju da je izvođač radova imao dodatne troškove koji su poskupeli prvobitno ugovorenu cenu za izgradnju mosta 2006. godine od 37 miliona evra.

Drobnjak je kazao da prema "Fidik" standardu može da se poveća cena kada je to opravdano, ali ne koliko Alpina traži.

Problem je u tome što se izgradnja započela na osnovu idejnog, a ne i glavnog projekta, koji je predvideo i dodatne radove.

Ukoliko izvođač radova nije zadovoljan odlukom prva instanca je po ugovoru nezavisni "Fidik" inženjer koji donosi svoj stav, a ukoliko jedna od strana u postupku nije zadovoljna drugi učesnik može pokrenuti arbitražu, navode u Putevima Srbije.

Ugovorom za izgradnju mosta Beška od samog starta bili su angažovani kao nadzor kompanije Skot Vilson (Scott Wilson) sa podizvođačem Mostprojektom, kao i kompanije BCOEM iz Francuske i Hill Int. iz SAD kao tehnička pomoć finansirana od strane EU.

Navedene kompanije su aktivno učestvovale na realizaciji kompletnog projekta, dok je periodično projekat kontrolisan i pregledan od strane konsultanata Evropske banke za obnovu i razvoj, ističu u Putevima Srbije.

To preduzeće ističe da bi primer mosta kod Beške trebalo da bude pouka za Srbiju da više nikada poslove ne ugovora po proceduri koja podrazumeva i projektovanje i izvođenje radova.

Novi most kod Beške je izgrađen pored starog mosta i s obzirom da je identičan starom nazvan je "Blizanac".

Ti mostovi su deo autoputa od Novoga Sada do Beograda odnosno deo Koridora 10.
Novi most dužine 2,2 kilometra otvoren je za saobraćaj u oktobru 2011. godine.

(Tanjug, foto: Ministarstvo za infrastrukturu)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image