U novom ruhu srpski prevoznik mogao bi, tvrdi ministar saobraćaja, da počne sa radom do početka marta, što znači restrukturiranje, 500 do 600 zaposlenih manje na platnom spisku i za početak - nabavku četiri aviona na lizing, pišu "Novosti".

Sve više sam siguran da će Jat"ostati kompanija kakva jeste, bez obzira na interesovanje mnogih avioprevoznika sa Bliskog i Dalekog istoka, iz Rusije ili Nemačke, rekao je Mrkonjić i dodao da Vlada intenzivno radi na tome da se pitanje "Jata" reši.

Deo radne snage, koji ispunjava uslove za socijalni program dobiće novac da ode u penziju ili na neka druga mesta.

Konsultanti radnoj grupi za restrukturiranje Jata u proceni mogućih rešenja pomoći će strani konsultant. U igri su, kako saznaju "Novosti", sektor konsaltinga "Lufthanze", ali i jedna kuća iz Abu Dabija.

Vlada Srbije se, međutim, još nije izjasnila da li joj je Mrkonjićev predlog prihvatljiv. Radna grupa za Jat, a koja postoji već gotovo dva meseca, još nije izašla sa predlogom rešenja.

Prema informacijama koje stižu iz tog, namenski oformljenog tela, zaključak je da nacionalna aviokompanija može da nađe partnera samo ako se kompletno restrukturira.

To je, kako saznaju "Novosti", poruka i "Etihada", kompanije iz Abu Dabija, a koja je zainteresovana za vlasništvo nad manjinskim udelom u Jat ervejzu.

Ono što je sigurno, Vlada Srbije ulazi u nabavku nove flote za nacionalnu aviokompaniju - 12 aviona. Na lizing će se uzeti četiri "Erbasova" aviona i dva ATR i isto toliko letelica, će biti i kupljeno.

(FoNet, foto: Beta, Emil Vaš)