Radi se o projektima koji će biti finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara, izjavio je danas ministar saobraćaja.
Prvi radovi na modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji, predviđeni tim aranžmanom, počeće od marta na pruzi Beograd - Pančevo, rekao je Mrkonjić Tanjugu.
Ruskim kreditom biće finansirana izgradnja drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva, rekonstrukcija šest deonica na železničkom Koridoru 10 u dužini oko 110 kilometara, koje će biti za velike brzine od 160 kilometara na čas, podsetio je resorni ministar.
Predviđena je i kupovina oko 25 do 30 novih motornih vozova, gradnja pruge Valjevo - Loznica i modernizacija pruge od Beograda do Bara kroz Srbiju.
"To je povoljan kredit iz više razloga i zbog toga smo na njemu insistirali pune tri godine", naveo je ministar, napominjući da je kamata na zajam cetiri odsto godišnje, što je veoma povoljno.
Objašnjavajući razloge zašto nismo tražili povoljne kredite za projekte na železnici od Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) ili Evropske investicione banke (EIB), Mrkonjić je objasnio da te tri finansijske institucije žele da kreditiraju samo potpuno nove projekte sa kompletnom dokumentacijom, napominjući da su nam već odobravale najpovoljnije uslove za investicione zajmove za infrastrukturu.
Predviđena struktura poslova je, prema njegovim rečima, druga važna stvar u vezi sa ruskim kreditom s obzirom na to da će polovina novca otići na građevinske radove, a ostalo na rusku železničku opremu, koja po kvalitetu odgovara standardima zapadnih zemalja i SAD.
Govoreći o putnom Koridoru 10, Mrkonjić je rekao da se mnoge strane firme interesuju za gradnju najatraktivnije deonice na tom putnom pravcu - autoputu kroz Grdeličku klisuru.
To je teška deonica i predstavlja izazov i za naše građevinare, pošto će se tu graditi veliki broj mostova i tunela, dodao je on.
On je naglasio da u sektoru saobraćaja za sada neće biti većih otpuštanja, s obzirom na to da se realizuju razvojni projekti, kao što su putni koridori 10 i 11 i železnički Koridor 10, na kojima se otvaraju nova radna mesta.
U sektoru saobraćaja radi oko 100.000 ljudi - 25.000 je u putnoj privredi, 25.000 u drumskom transportu, 25.000 na železnici i u vodnom i aviosaobraćaju oko 25 000 ljudi.
Ministar saobraćaja je rekao da želi da iza njega ostane što više zavrsenih projekata, kao i da je vlada u donošenju odluka jedinstvena.
(Tanjug Foto Tanjug Zoran Žestić)
Prvi radovi na modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji, predviđeni tim aranžmanom, počeće od marta na pruzi Beograd - Pančevo, rekao je Mrkonjić Tanjugu.
Ruskim kreditom biće finansirana izgradnja drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva, rekonstrukcija šest deonica na železničkom Koridoru 10 u dužini oko 110 kilometara, koje će biti za velike brzine od 160 kilometara na čas, podsetio je resorni ministar.
Predviđena je i kupovina oko 25 do 30 novih motornih vozova, gradnja pruge Valjevo - Loznica i modernizacija pruge od Beograda do Bara kroz Srbiju.
"To je povoljan kredit iz više razloga i zbog toga smo na njemu insistirali pune tri godine", naveo je ministar, napominjući da je kamata na zajam cetiri odsto godišnje, što je veoma povoljno.
Objašnjavajući razloge zašto nismo tražili povoljne kredite za projekte na železnici od Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) ili Evropske investicione banke (EIB), Mrkonjić je objasnio da te tri finansijske institucije žele da kreditiraju samo potpuno nove projekte sa kompletnom dokumentacijom, napominjući da su nam već odobravale najpovoljnije uslove za investicione zajmove za infrastrukturu.
Predviđena struktura poslova je, prema njegovim rečima, druga važna stvar u vezi sa ruskim kreditom s obzirom na to da će polovina novca otići na građevinske radove, a ostalo na rusku železničku opremu, koja po kvalitetu odgovara standardima zapadnih zemalja i SAD.
Govoreći o putnom Koridoru 10, Mrkonjić je rekao da se mnoge strane firme interesuju za gradnju najatraktivnije deonice na tom putnom pravcu - autoputu kroz Grdeličku klisuru.
To je teška deonica i predstavlja izazov i za naše građevinare, pošto će se tu graditi veliki broj mostova i tunela, dodao je on.
On je naglasio da u sektoru saobraćaja za sada neće biti većih otpuštanja, s obzirom na to da se realizuju razvojni projekti, kao što su putni koridori 10 i 11 i železnički Koridor 10, na kojima se otvaraju nova radna mesta.
U sektoru saobraćaja radi oko 100.000 ljudi - 25.000 je u putnoj privredi, 25.000 u drumskom transportu, 25.000 na železnici i u vodnom i aviosaobraćaju oko 25 000 ljudi.
Ministar saobraćaja je rekao da želi da iza njega ostane što više zavrsenih projekata, kao i da je vlada u donošenju odluka jedinstvena.
(Tanjug Foto Tanjug Zoran Žestić)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Sloboda Mićalović napadnuta na parkingu: Evo kako je poznata glumica završila u Urgentnom centru