Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović najavio je danas "čistku" u rukovodstvu tog preduzeća zbog nenamenskog trošenja enormnih suma i pokretanje krivičnih i prekršajnih prijava.
"Pozvaćemo na odgovornost sve koji su se bahato ponašali i nemilosrdno trošili. Što se tiče onih koji su legalno nemilosrdno trošili posmenjivaćemo ih ili prebaciti na druga radna mesta, dok ćemo protiv onih koji su zloupotrebili ovlašćenja podizati krivične i prekršajne prijave", izjavio je Simonović u intervjuu Tanjugu.
On je kazao da će sve nove direktore i rukovodioce postaviti na tri meseca i da će u tom periodu morati da se dokažu ukoliko žele da ostanu na tim funkcijama.
"Izdao sam te naredbe i ljudi će morati da rade ono što im se kaže", naglasio je čelnik Železnice dodajući da će se povući sa mesta generalnog direktora ukoliko to ne bude isterao.
Simonović je najavio i da će uvesti strogu štednju i da će u svim sektorima već ovog meseca troškovi biti smanjeni za 10 odsto, a najavio je i da će ubrzo biti objavljene neverovatne cifre o nenamenskom trošenju novca u Železnicama, jer je, kako je rekao, napravljen presek stanja o troškovima u svim sektorima.
Tako je kao primer naveo da je samo za popravku službenih automobila i gorivo godišnje trošeno više od 700.000 evra, a u isto vreme brzine vozova su, kako je rekao, tragikomično male.
"Imamo nenormalnu potrošnju za te službene automobile, pričam o luksuznim automobilima koje voze direktori, direktorčići i šefići, sekretarice... oko 300 takvih automobila imamo, a od toga je operativno 170", rekao je on i dodao da je za njihove popravke trošeno između 50 i 60 miliona dinara prošle godine, kao i da je to rađeno bez javnih nabavki.
Simonović podseća da je pravilnikom utvrđeno ko može da koristi službeno vizilo i koliko maksimalno goriva može preko kartice da dobije, pa su svi sa tim karticama bez izuzetka išli do tog limita iako nisu toliko trošili.
Takođe, uzimali su gorivo i bez kartica na račun ili gorivo sa železničkih pumpi bez jasne evidencije vozila i namene, i to mnogo više nego što u vozila koja koriste može da stane, naveo je on.
Istovremeno u lokomotive se, kako je rekao, toči dizel od dve tone, pa više i ne postoji jasna evidencija gde te lokomotive rade i koliko troše goriva, tako da mogu negde da stoje i parkirane.
Još neverovatnije je da, kako je naveo Simonović, tamo vlada toliki javašluk da ni u glavnoj zgradi Železnica se ne zna ko šta radi tako da "vozači tog preduzeća u toku dana službenim vozilima taksiraju".
Dok su direktori "hitali" svojim limuzinama na nekim deonicama srpskih pruga vozovi idu brzinom od 10 do "nverovatnih" 50 kilometara na sat,
Vagoni su, navodi Simonović, stari 30 do 50 godina i više, pruge i infrastruktura su u veoma lošem stanju i pred novim rukovodstvom je mukotrpan posao, s obzirom da u poslednjih 50 godina "niko nije zagrebao tamo gde je trebalo grebati".
Simonović je podsetio da je država Železnicama namenila oko 14,5 milijardi dinara subvencija u 2013. godini, što su velike pare, zbog čega kompanija mora da ima odgovorniji odnos prema tom novcu.
On je kazao da subvencije, nažalost, uglavnom odlaze na plate, uz napomenu da gotovo sve države izdvajaju subvencije za svoje železnice.
Direktor Železnica je podsetio da su u prethodne tri godine morali da plate Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) kaznene penale i proviziju od oko dva miliona evra samo zato što je neko bahato procenio da se ne povuku odobreni krediti od 200 miliona evra za nabavku vozova i modernizaciju pruga na Koridoru 10.
Dodao je da će Železnice platiti još najmanje pola miliona evra dok se pokrenu javne nabavke, kao i da će ukupni troškovi zbog nerealizacovanja tih poslova u roku iznositi najmanje tri do četiri miliona evra.
Ogromne dugove iz prethodnog perioda Železnice nikako ne mogu da pokriju iz tekućih prihoda, pa preostaje da se oni povećaju, a troškovi smanje, kazao je Simonović i naveo da bi to moglo da se postigne ako bi ove godine Železnice prevezle više od 16 miliona putnika, što je oko milion više nego lane, uz istovremeno uvećanje transporta robe.
(Tanjug, foto: Tanjug/Tanja Valič)
"Pozvaćemo na odgovornost sve koji su se bahato ponašali i nemilosrdno trošili. Što se tiče onih koji su legalno nemilosrdno trošili posmenjivaćemo ih ili prebaciti na druga radna mesta, dok ćemo protiv onih koji su zloupotrebili ovlašćenja podizati krivične i prekršajne prijave", izjavio je Simonović u intervjuu Tanjugu.
On je kazao da će sve nove direktore i rukovodioce postaviti na tri meseca i da će u tom periodu morati da se dokažu ukoliko žele da ostanu na tim funkcijama.
"Izdao sam te naredbe i ljudi će morati da rade ono što im se kaže", naglasio je čelnik Železnice dodajući da će se povući sa mesta generalnog direktora ukoliko to ne bude isterao.
Simonović je najavio i da će uvesti strogu štednju i da će u svim sektorima već ovog meseca troškovi biti smanjeni za 10 odsto, a najavio je i da će ubrzo biti objavljene neverovatne cifre o nenamenskom trošenju novca u Železnicama, jer je, kako je rekao, napravljen presek stanja o troškovima u svim sektorima.
Tako je kao primer naveo da je samo za popravku službenih automobila i gorivo godišnje trošeno više od 700.000 evra, a u isto vreme brzine vozova su, kako je rekao, tragikomično male.
"Imamo nenormalnu potrošnju za te službene automobile, pričam o luksuznim automobilima koje voze direktori, direktorčići i šefići, sekretarice... oko 300 takvih automobila imamo, a od toga je operativno 170", rekao je on i dodao da je za njihove popravke trošeno između 50 i 60 miliona dinara prošle godine, kao i da je to rađeno bez javnih nabavki.
Simonović podseća da je pravilnikom utvrđeno ko može da koristi službeno vizilo i koliko maksimalno goriva može preko kartice da dobije, pa su svi sa tim karticama bez izuzetka išli do tog limita iako nisu toliko trošili.
Takođe, uzimali su gorivo i bez kartica na račun ili gorivo sa železničkih pumpi bez jasne evidencije vozila i namene, i to mnogo više nego što u vozila koja koriste može da stane, naveo je on.
Istovremeno u lokomotive se, kako je rekao, toči dizel od dve tone, pa više i ne postoji jasna evidencija gde te lokomotive rade i koliko troše goriva, tako da mogu negde da stoje i parkirane.
Još neverovatnije je da, kako je naveo Simonović, tamo vlada toliki javašluk da ni u glavnoj zgradi Železnica se ne zna ko šta radi tako da "vozači tog preduzeća u toku dana službenim vozilima taksiraju".
Dok su direktori "hitali" svojim limuzinama na nekim deonicama srpskih pruga vozovi idu brzinom od 10 do "nverovatnih" 50 kilometara na sat,
Vagoni su, navodi Simonović, stari 30 do 50 godina i više, pruge i infrastruktura su u veoma lošem stanju i pred novim rukovodstvom je mukotrpan posao, s obzirom da u poslednjih 50 godina "niko nije zagrebao tamo gde je trebalo grebati".
Simonović je podsetio da je država Železnicama namenila oko 14,5 milijardi dinara subvencija u 2013. godini, što su velike pare, zbog čega kompanija mora da ima odgovorniji odnos prema tom novcu.
On je kazao da subvencije, nažalost, uglavnom odlaze na plate, uz napomenu da gotovo sve države izdvajaju subvencije za svoje železnice.
Direktor Železnica je podsetio da su u prethodne tri godine morali da plate Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) kaznene penale i proviziju od oko dva miliona evra samo zato što je neko bahato procenio da se ne povuku odobreni krediti od 200 miliona evra za nabavku vozova i modernizaciju pruga na Koridoru 10.
Dodao je da će Železnice platiti još najmanje pola miliona evra dok se pokrenu javne nabavke, kao i da će ukupni troškovi zbog nerealizacovanja tih poslova u roku iznositi najmanje tri do četiri miliona evra.
Ogromne dugove iz prethodnog perioda Železnice nikako ne mogu da pokriju iz tekućih prihoda, pa preostaje da se oni povećaju, a troškovi smanje, kazao je Simonović i naveo da bi to moglo da se postigne ako bi ove godine Železnice prevezle više od 16 miliona putnika, što je oko milion više nego lane, uz istovremeno uvećanje transporta robe.
(Tanjug, foto: Tanjug/Tanja Valič)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!