• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Agrokor među najvećim lancima

Među 250 najvećih trgovinskih lanaca na svetu našla se i regionalna kompanija Agrokor, sa sedištem u Hrvatskoj.

Ova firma koja je u Srbiji vlasnik lanca Idea se takođe uvrstila i na listu 50 najbrže rastućih trgovačkih lanaca, rezultati su istraživanja koje je sproveo Deloit (Deloitte) u saradnji sa američkim časopisom Stors (Stores).

Hrvatska kompanija zauzima 226. mesto na ovoj prestižnoj listi, dok zahvaljujući prosečnom godišnjem rastu koji je u razdoblju od 2006. do 2011. godine iznosio 16,1 posto, Agrokor se plasirao i na 31. poziciju među 50 najbrže rastućih trgovačkih lanaca na svetu, prenosi internet portal Poslovni dnevnik.

Prema tradicionalnom godišnjem istraživanju "Globalna snaga maloprodaje", koje sprovodi ova konsultantsko-revizorska kompanija, ukupni prihodi 250 najvećih trgovačkih lanaca na svetu u prošloj fiskalnoj godini dosegli su četiri hiljade milijardi dolara.

Iz Deloita kažu kako prihodi najvećih trgovačkih lanaca na svetu, među kojima se našla i Agrokorova maloprodaja, uprkos ekonomskoj krizi beleže rast.

Najveći trgovački lanci zabeležili su rast prihoda od pet odsto, ponajviše zahvaljujući tržištima zemalja u razvoju. Najveći doprinos rastu dale su zemlje Bliskog istoka, Južna Amerika i zemlje pacifičkog dela Azije (bez Japana).

"Osim fokusiranjem na osvajanje stranih tržišta, trgovački lanci bi trebalo da se pozabave i pronalaženjem inovativnih načina za poboljšanje doživljaja kupovine svojih korisnika, u čemu im prvenstveno može pomoći primena novih kanala za komunikaciju sa kupcima i uvrštavanje e-trgovine u postojeću strategiju", izjavio je partner u Deloitovom sektoru finansijskog savetovanja Vladimir Milošević.

On je dodao da ukoliko u ovome ne uspeju, posebno oni na razvijenim tržištima gde je penetracija e-trgovine visoka, trgovinski lanci rizikuju slabljenje pozicije i značajan gubitak prihoda.

Istraživanje "Globalna snaga maloprodaje " pokazuje da skoro polovina najbrže rastućih trgovačkih lanaca dolazi sa tržišta zemalja u razvoju.

Rast na tržištima u razvoju predstavlja posledicu jačanja srednje klase, mladih i porasta direktnih stranih ulaganja. Čak 24 od 50 najbrže rastućih trgovačkih lanaca dolazi sa tržišta zemalja u razvoju, uključujući i hrvatsku Agrokorovu maloprodaju.

Prihodi najbrže rastućih kompanija prosečno su rasli 22 posto u periodu od 2006. do 2011. godine, odnosno čak četiri puta brže od prihoda 250 najvećih trgovačkih lanaca na svetu u celini.

Za razliku od prethodnih godina FMCG rastao je šest posto, nadmašivši time tekstilnu industriju i trgovce tehničkim proizvodima. U ovom su razdoblju trgovci odećom, obućom i modnim dodacima zabeležili nižu stopu rasta, koja je umesto nekadašnjih 7 posto, iznosila 5 posto.

(MONDO/Tanjug)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image