Ruski partneri nemaju ništa protiv da se deo ruskog kredita namenjen gradnji pruge Valjevo-Loznica preusmeri na Koridor 10, kažu u Železnicama Srbije, a ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić ističe će zamena projekata usporiti realizaciju tog aranžmana i da mora da se poštuje Master plan razvoja saobraćaja Srbije koji je dogovoren sa EU.

U srpskim železnicama je rečeno Tanjugu da su Rusi saglasni da se novac preusmeri na gradnju pruge od Stare Pazove do Novog Sada na Koridoru 10 i da je ruskim partnerima bitno da se predviđeni novac investira.

"Podsećam sve one koji govore o tome, a pre svega ljude sa železnice, koji bi pre trebalo da nauče - šta je to razvoj železnice, da postoji Master plan saobraćaja do 2027", naglasio je Mrkonjić dodajući da nismo samo mi u pitanju već i EU koja je finansirala izradu Master plana.

"Upravo zahvaljujući nesposobnosti železnice da napravi projektnu dokumentaciju, mi smo jedva sastavili listu i ovih projekata koje smo najzad uspeli da ubacimo u program", kazao je Mrkonjić.

On je kazao da je Koridor 10 projekat broj jedan, ali da je tim planom predviđen i završetak pruge Valjevo - Loznica, koja je deo Južne balkanske transverzale, koja jedino na tom delu nije završena.

"Svaka deonica nosi nove dve godine pomeranja, a to znači odlaganje celog ovog paketa za narednih par godina. Nisam spreman u tome da učestvujem, ali sam spreman da branim ovaj Master plan - samo ono što je u tom planu i što smo ugovorili treba ispoštovati", izričit je Mrkonjić.

On savetuje ljudima na železnici, koji je sada vode, "da shvate da ne počinje sa njima ništa već da treba da nastave ono što je do sada urađeno i započeto".

Ministar saobraćaja je naglasio da ni ti ranije dogovoreni projekti nisu potpuno gotovi, osim šest deonica na Koridoru 10 i da su Rusi bili u pravu kada su nam prigovarali.

Pruga Valjevo - Loznica je, kako je rekao, već 100 godina u raznim programima razvoja želznice Srbije, Jugoslavije i Balkana, koja je veoma važna za teretni saobraćaj.

"Nikakve lokalne stvari nisu bile u pitanju", istakao je Mrkonjić komentarišući kritike da je taj projekat predviđen samo zato što je bivši čelnik železnice iz Valjeva.

Ministar je kazao da će železnički Koridor 10 kroz Srbiju biti završen do 2020. godine, kada će na celoj trasi pruga biti dvokolosečna, elektrificirana i mešovita za brzine vozova preko 160 kilometara na sat i naveo da je potrebno uložiti oko 4,5 milijarde evra.

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović izjavio je Tanjugu da će deo ruskog kredita namenjenog izgradnji pruge Valjevo - Loznica biće preusmeren na gradnju pruge od Stare Pazove do Novog Sada.

On je kazao da je o tome razgovarao sa predstavnicima ruskih železnica u Moskvi kada je potpisan ugovor o kreditu.

Čelnik srpske železnice je najavio da će radovi finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara početi u martu izgradnjom drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva i gradnjom tri deonice Koridora 10.

U Železnicama Srbije kažu da je ranije bilo predviđeno 276 miliona evra za gradnju pruge Valjevo - Loznica.

Simonović je istakao da je njegov stav da ne treba razvlačiti pare od kredita za železnicu već ih skoncentrisati na Koridor 10 i Koridor 11 - deo pruge Beograd - Bar kroz Srbiju i da je o tome već razgovarao sa pojedinim predstavnicima vlade.

(Tanjug Foto Tanjug Vladimir Milovanović)