U saopštenju te sindikalne organizacije navodi se da je u poslednjih 10 godina "odlukama Vlade Srbije iz JAT-a izdvojeno bez nadoknade ili prodato za neadekvatnu cenu skoro sve što je kompanija godinama sticala iz profita".
Aerodromi Tivat i Podgorica prodati su 2002. godine za 10 miliona dolara Vladi Crne Gore, a njihova stvarna vrednost (160 miliona evra) jednaka je, na primer, sadašnjoj vrednosti četiri aviona Airbus 320 koji se trenutno nude JAT-u, dodaje se.
Prema navodima Sindikata, u periodu do 2005. godine iz JAT-a su izdvojena bez nadoknade preduzeća sa osnovnim sredstvima JAT Tehnika, Hoteli Slavija, Apartmani Kopaonik i JAT Ketering, čija se ukupna vrednost procenjuje se na 250 miliona evra.
"Iako je JAT osnivač Aerodroma Beograd 2005. godine odlukom Vlade Srbije formira se novo preduzeće u kojem JAT nema vlasničkog udela", dodaje se u saopštenju.
Iz Sindikata su ukazali da pored velike štete oduzimanja velikih vrednosti, novoosnovane kompanije zaključuju pod političkim pritiscima netržišne ugovore koji prave veliki pritisak na kompaniju JAT.
To se, kako su naveli, posebno odnosi na kompaniju JAT Tehnika i Aerodrom Nikola Tesla Beograd koji imaju povoljnije uslove za strane kompanije nego za JAT, koji kao domaća kompanija treba da bude povlašćena sa manjom cenom zbog obima posla.
Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbija predložio je da se uradi revizija sadašnjih ugovora i izračuna šteta nastala zbog uvećanih vrednosti računa.
"U pomenutim kompanijama prava svojine na nepokretnostima pripadaju Republici Srbiji. Ipak u AD Nikola Tesla u toku je uknjižba prava svojine, a Vlada Srbije određuje dinamiku prenosa prava svojine na Aerodrom Nikola Tesla", navodi se u sapštenju.
Pošto JAT ulazi u proces restrukturiranja, u Sindikatu smatraju da je pravo vreme da se deo nepokretnosti Terminal 1 ponovo prenese JAT-u, čime bi se toj kompaniji obezbedilo nesmetano poslovanje i konkurentnost sa stranim kompanijama.
Iz Sindikata su posebno apelovali na ministra finansija i privrede Mlađana Dinkića da u skladu sa mogućnostima realizuje sporazum iz 2005. godine koji su sa predstavnicima sindikata JAT-a potpisali i neki sadašnji ministri.
Kako objašnjavaju, taj sporazum je definisao da će sredstva od izdvojenih celina ići u republički budžet, a da će ministri preduzeti sve mere da se obezbede sredstva za obnovu flote i modernizaciju JAT-a.
"Budući da se sada donose strateške odluke o JAT- u pravo je vreme da se to realizuje", zaključuje se u saopštenju Sindikata i izražava zahvalnost Vladi Srbije što je posle njihovog apela u kratkom roku sazvala radnu grupu i ubrzala proces odluke za JAT.
(Tanjug, foto: jat.com)
Aerodromi Tivat i Podgorica prodati su 2002. godine za 10 miliona dolara Vladi Crne Gore, a njihova stvarna vrednost (160 miliona evra) jednaka je, na primer, sadašnjoj vrednosti četiri aviona Airbus 320 koji se trenutno nude JAT-u, dodaje se.
Prema navodima Sindikata, u periodu do 2005. godine iz JAT-a su izdvojena bez nadoknade preduzeća sa osnovnim sredstvima JAT Tehnika, Hoteli Slavija, Apartmani Kopaonik i JAT Ketering, čija se ukupna vrednost procenjuje se na 250 miliona evra.
"Iako je JAT osnivač Aerodroma Beograd 2005. godine odlukom Vlade Srbije formira se novo preduzeće u kojem JAT nema vlasničkog udela", dodaje se u saopštenju.
Iz Sindikata su ukazali da pored velike štete oduzimanja velikih vrednosti, novoosnovane kompanije zaključuju pod političkim pritiscima netržišne ugovore koji prave veliki pritisak na kompaniju JAT.
To se, kako su naveli, posebno odnosi na kompaniju JAT Tehnika i Aerodrom Nikola Tesla Beograd koji imaju povoljnije uslove za strane kompanije nego za JAT, koji kao domaća kompanija treba da bude povlašćena sa manjom cenom zbog obima posla.
Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbija predložio je da se uradi revizija sadašnjih ugovora i izračuna šteta nastala zbog uvećanih vrednosti računa.
"U pomenutim kompanijama prava svojine na nepokretnostima pripadaju Republici Srbiji. Ipak u AD Nikola Tesla u toku je uknjižba prava svojine, a Vlada Srbije određuje dinamiku prenosa prava svojine na Aerodrom Nikola Tesla", navodi se u sapštenju.
Pošto JAT ulazi u proces restrukturiranja, u Sindikatu smatraju da je pravo vreme da se deo nepokretnosti Terminal 1 ponovo prenese JAT-u, čime bi se toj kompaniji obezbedilo nesmetano poslovanje i konkurentnost sa stranim kompanijama.
Iz Sindikata su posebno apelovali na ministra finansija i privrede Mlađana Dinkića da u skladu sa mogućnostima realizuje sporazum iz 2005. godine koji su sa predstavnicima sindikata JAT-a potpisali i neki sadašnji ministri.
Kako objašnjavaju, taj sporazum je definisao da će sredstva od izdvojenih celina ići u republički budžet, a da će ministri preduzeti sve mere da se obezbede sredstva za obnovu flote i modernizaciju JAT-a.
"Budući da se sada donose strateške odluke o JAT- u pravo je vreme da se to realizuje", zaključuje se u saopštenju Sindikata i izražava zahvalnost Vladi Srbije što je posle njihovog apela u kratkom roku sazvala radnu grupu i ubrzala proces odluke za JAT.
(Tanjug, foto: jat.com)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti