Iako je to dalekoi od najboljeg rešenja za potrošače država je, ističe beogradski list "Danas", nemoćna da bilo šta uradi da bi sprečila ovakvu koncentraciju trgovačke moći.

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Dragovan Milićević objasnio je da kompanija zbog toga što objedinjena ne bi imala punih 40 odsto tržišnog udela, ona po aktuelnom zakonu ne bi bila monopolista, što znači da Komisija za zaštitu konkurencije ne može da spriječi spajanje Idee i Merkatora.

Todorić bi, kako navodi list, kupovinom Merkatora upravljao trećinom tržišta u Srbiji.

Prema podacima o tržišnom učešću maloprodajnih lanaca iz 2010. godine, koje je za potrebe Antimonopolske komisije uradio Institut ekonomskih nauka, Merkator ima skoro 16 odsto udela, Idea 13,6 odto, a Familija market, koju je Merkator preuzeo 2011. godine, ima još 0,6 odsto.

Zajedno ovi lanci drže 30,13 odsto srpskog tržišta prodaje hrane i druge maloprodajne robe, što znači da bi Todorić kao njihov vlasnik stao tik uz rame Delezu, koji preko Maksija, Tempa, C marketa i Pekabete drži 35,37 odsto srpskog tržišta.

"Ova dva igrača bi tako zajedno imala oko 67 odsto učešća ili dve trećine srpskog tržišta, a prema deplasiranom zakonu o monopolima ne bi predstavljali monopoliste", rekao je Milićević.

Prema pisanju hrvatskih i slovenačkih medija, Ivica Todorić je najozbiljniji kandidat za preuzimanje Merkatora.

Njegov plan je, po tim navodima, da prvo otkupi 53 odsto slovenačkog konkurenta, a zatim i preostali udio, a zatim bi Agrokor i Merkator objedinio u kompaniju Adria ritejl, koju bi Todorić posle nekoliko godina rada uključio na berzu i prodao deo akcija, zadržavajući većinsko vlasništvo.

(MONDO)