BMW je potvrdio da planira ekspanziju, ali nije naveo detalje, objavio je slovački ekonomski list "Hospodarske novini".
"Jasno je da će nam biti potrebni veći proizvodni kapaciteti, a jednu od fabrika hoćemo da izgradimo u istočnoj Evropi", rekao je listu član upravnog odbora BMW Ian Robertson, prema kome se uzima u obzir izgradnja fabrike u Slovačkoj.
On nije naveo visinu investicije u novu fabriku. "Hospodarske novini" pišu da bi mogla da bude oko milijardu evra i da mogla da otvori nekoliko hiljada radnih mesta.
O mogućnosti investicije BMW u Slovačku mediji te zemlje spekulisali su već prošle godine, ali je kompanija tada negirala tu informaciju.
Svoje proizvodne kapacitete u toj zemlji već imaju nemački Folksvagen, korejska Kija i francuski PSA Pežo Sitroen. Automobilska industrija je glavni pokretač slovačke izvozno orijentisane privrede.
U Češkoj, pored domaće Škode, automobile proizvode Hjundai i TPCA, zajedničko preduzeće firmi Pežo, Sitroen i Tojota.
Otvaranje fabrike automobila BMW za češku privredu bi imalo nesporni doprinos pre svega zbog otvaranja novih radnih mesta, složili su se analitičari u anketi agencije ČTK.
Međutim, neki su ukazali da je povećanje zavisnosti privrede od automobilske industrije - rizik. To je naročito uočljivo u poslednje vreme kada u Evropi opada prodaja automobila u Evropi.
Analitičari smatraju da je veća šansa da BMW izgradi fabriku u Slovačkoj, jer je, kako prenosi ČTK, tamo jeftinija radna snaga.
(MONDO/agencije, foto: BMW)
"Jasno je da će nam biti potrebni veći proizvodni kapaciteti, a jednu od fabrika hoćemo da izgradimo u istočnoj Evropi", rekao je listu član upravnog odbora BMW Ian Robertson, prema kome se uzima u obzir izgradnja fabrike u Slovačkoj.
On nije naveo visinu investicije u novu fabriku. "Hospodarske novini" pišu da bi mogla da bude oko milijardu evra i da mogla da otvori nekoliko hiljada radnih mesta.
O mogućnosti investicije BMW u Slovačku mediji te zemlje spekulisali su već prošle godine, ali je kompanija tada negirala tu informaciju.
Svoje proizvodne kapacitete u toj zemlji već imaju nemački Folksvagen, korejska Kija i francuski PSA Pežo Sitroen. Automobilska industrija je glavni pokretač slovačke izvozno orijentisane privrede.
U Češkoj, pored domaće Škode, automobile proizvode Hjundai i TPCA, zajedničko preduzeće firmi Pežo, Sitroen i Tojota.
Otvaranje fabrike automobila BMW za češku privredu bi imalo nesporni doprinos pre svega zbog otvaranja novih radnih mesta, složili su se analitičari u anketi agencije ČTK.
Međutim, neki su ukazali da je povećanje zavisnosti privrede od automobilske industrije - rizik. To je naročito uočljivo u poslednje vreme kada u Evropi opada prodaja automobila u Evropi.
Analitičari smatraju da je veća šansa da BMW izgradi fabriku u Slovačkoj, jer je, kako prenosi ČTK, tamo jeftinija radna snaga.
(MONDO/agencije, foto: BMW)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu