U akciji "Socijalna korpa", u koju dobrovoljno mogu da se uključe trgovci i prodavci, od danas su u prodaji proizvodi koji su jeftiniji u proseku 10 odsto.
Socijalna korpa sadrži osnovne životne namirnice i proizvode kućne i lične higijene jeftinije od pet do 13 procenata.
Koncept socijalne korpe je dobrovoljan i zasnovan na izboru 10 do 15 osnovnih proizvoda u velikim trgovinskim lancima, koji će sami sniziti postojeće marže i tako učiniti te proizvode jeftinijim.
Ministar spoljne i unutrašnje trgovine je novinarima u Privrednoj komori Srbije kazao da je će uključivanjem većeg broja proizvođača u ponudu jeftinije robe "akcija dobiti na težini" i da će se povećati broj proizvoda koji su deo "socijalne korpe", ištičući da je zadovoljan rezultatima.
On je rekao da ne zna zašto se trgovinski lanac Delez nije uključio u tu akciju i da je Ministarstvo prvo sa njima obavio razgovor.
"Svako ko bude hteo da učestvuje u svakom trenutku može da se pridruži akciji, necemo nikoga terati da se priključi, jer bi se time ugrožili tržišni principi i konkurencija", dodao je Ljajić.
On je kazao i da očekuje da se i drugi trgovinski lanci uključe u tu akciju.
Ministarstvo i najveći trgovinski lanci su početkom godine potpisali deklaraciju o socijalno odgovornom poslovanju sa kompanijama Delez, Merkator, Idea, DIS, Veropulos, Metro, Gomeks i Univereksport.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović izjavio je Tanjugu da je namera "možda i bila dobra", ali je realizacija "jako slaba i loše sprovedena do kraja".
On je rekao da je trgovcima data sloboda da se sami prijave za učešće u akciji formiranja socijalne korpe, kao i da odrede koje će se robne grupe naći u njoj.
Mnogi trgovci su rekli da socijalna korpa neće sadržati sve robne grupe, da postoji mogućnost da trgovine iskoriste taj koncept da potrošače privuku u svoje objekte gde beleže pad prometa, kao i da se u socijalnoj korpi nađu dva do tri artikla iz tih robnih grupa, a da ostali proizvodi imaju visoke cene, ukazao je Papović.
Predsednica Centra za zaštitu potrošača Srbije (CEPS) Vera Vida ne očkuje da će mera dati planirane efekte, jer tržišni sistem, objašnjava ona, tako funkcioniše da neće dozvoliti ovoj meri da zaživi u punom smislu.
Kompanija Mercator S saopštila je da će u trgovinama maloprodajnog lanca Roda u okviru socijane korpe dodatno biti snižene cene 19 proizvoda.
Cene prehramebih proizvoda i hemije biće niže od dva do 32 odsto, nove cene biće primenjene od 2. aprila, a artikli će biti jasno obeleženi u svim maloprodajnim objektima, istakli su u tom trgovinskom lancu.
Asocijacija potrošača Srbije (APOS) ocenila je danas da bi Vlada Srbije trebalo da omogući konkurenciju u trgovini, umesto što promoviše "socijalnu korpu".
U saopštenju APOS je ocenio da je akcija "socijalna korpa" pokazala nemoć države da se suštinski bavi problemima, ističući da bi Vlada trbalo da odgovori zašto su cene u Srbiji među najvišima u Evropi, a plate mednju najmanjim.
"Ako je ova akcija trebala da pomogne socijalno ugroženim kategorijama, onda je ona još veći promašaj" je u koliko mesta radi samo jedan ili nijedan od trgovinskih lanaca koji su potpisnici inicijative Ministarstva, upitao je APOS.
APOS je poručio da će tokom aprila proveriti da li će "socijalna korpa" zaista imati niže cene i da li će se trgovinski lanci ponašati tako da će građanima jeftinije "naplaćivati ulazak na ćupriju, a skuplje silazak s mosta".
(MONDO/Agencije Foto Beta Marko Rupena)
Socijalna korpa sadrži osnovne životne namirnice i proizvode kućne i lične higijene jeftinije od pet do 13 procenata.
Koncept socijalne korpe je dobrovoljan i zasnovan na izboru 10 do 15 osnovnih proizvoda u velikim trgovinskim lancima, koji će sami sniziti postojeće marže i tako učiniti te proizvode jeftinijim.
Ministar spoljne i unutrašnje trgovine je novinarima u Privrednoj komori Srbije kazao da je će uključivanjem većeg broja proizvođača u ponudu jeftinije robe "akcija dobiti na težini" i da će se povećati broj proizvoda koji su deo "socijalne korpe", ištičući da je zadovoljan rezultatima.
On je rekao da ne zna zašto se trgovinski lanac Delez nije uključio u tu akciju i da je Ministarstvo prvo sa njima obavio razgovor.
"Svako ko bude hteo da učestvuje u svakom trenutku može da se pridruži akciji, necemo nikoga terati da se priključi, jer bi se time ugrožili tržišni principi i konkurencija", dodao je Ljajić.
On je kazao i da očekuje da se i drugi trgovinski lanci uključe u tu akciju.
Ministarstvo i najveći trgovinski lanci su početkom godine potpisali deklaraciju o socijalno odgovornom poslovanju sa kompanijama Delez, Merkator, Idea, DIS, Veropulos, Metro, Gomeks i Univereksport.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović izjavio je Tanjugu da je namera "možda i bila dobra", ali je realizacija "jako slaba i loše sprovedena do kraja".
On je rekao da je trgovcima data sloboda da se sami prijave za učešće u akciji formiranja socijalne korpe, kao i da odrede koje će se robne grupe naći u njoj.
Mnogi trgovci su rekli da socijalna korpa neće sadržati sve robne grupe, da postoji mogućnost da trgovine iskoriste taj koncept da potrošače privuku u svoje objekte gde beleže pad prometa, kao i da se u socijalnoj korpi nađu dva do tri artikla iz tih robnih grupa, a da ostali proizvodi imaju visoke cene, ukazao je Papović.
Predsednica Centra za zaštitu potrošača Srbije (CEPS) Vera Vida ne očkuje da će mera dati planirane efekte, jer tržišni sistem, objašnjava ona, tako funkcioniše da neće dozvoliti ovoj meri da zaživi u punom smislu.
Kompanija Mercator S saopštila je da će u trgovinama maloprodajnog lanca Roda u okviru socijane korpe dodatno biti snižene cene 19 proizvoda.
Cene prehramebih proizvoda i hemije biće niže od dva do 32 odsto, nove cene biće primenjene od 2. aprila, a artikli će biti jasno obeleženi u svim maloprodajnim objektima, istakli su u tom trgovinskom lancu.
Asocijacija potrošača Srbije (APOS) ocenila je danas da bi Vlada Srbije trebalo da omogući konkurenciju u trgovini, umesto što promoviše "socijalnu korpu".
U saopštenju APOS je ocenio da je akcija "socijalna korpa" pokazala nemoć države da se suštinski bavi problemima, ističući da bi Vlada trbalo da odgovori zašto su cene u Srbiji među najvišima u Evropi, a plate mednju najmanjim.
"Ako je ova akcija trebala da pomogne socijalno ugroženim kategorijama, onda je ona još veći promašaj" je u koliko mesta radi samo jedan ili nijedan od trgovinskih lanaca koji su potpisnici inicijative Ministarstva, upitao je APOS.
APOS je poručio da će tokom aprila proveriti da li će "socijalna korpa" zaista imati niže cene i da li će se trgovinski lanci ponašati tako da će građanima jeftinije "naplaćivati ulazak na ćupriju, a skuplje silazak s mosta".
(MONDO/Agencije Foto Beta Marko Rupena)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Pretučena Sloboda Mićalović: Poznata glumica se nalazi u Urgentnom centru