Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović najavio je daće zatražiti izmenu cene, jer su troškovi umesto 4,3 evra po pređenom kilometru dvostruko veći i iznose 8,6 evra.
"Tačno je da je početni predlog Železnica Srbije za cenu voznog kilometra bio 8,6 evra po kilometru, ali tokom analize troškova koje su prezentovale Železnice Srbije uočene su mnoge nelogičnosti", ističe Direkcija.
Navodi se da su među njima predviđeni troškovi za konduktere 4,5 puta veći od troškova za mašinovođe, da su troškovi za jednog čuvara ravni troškovima za deset mašinovođa, kao i da je na dvoje mašinovođa računat jedan režijski radnik.
Nelogično je i da su troškovi za potrošenu struju prvo računati 136,40 dinara po kilometru, a naknadno je bilo utvrđeno da su stvarni 46,8 dinara po kilometru, te da su troškovi amortizacije računati kao da je vrednost elektromotornih garnitura 11 milona evra, a cena nove zapravo je pet miliona. Sve remontovane garniture stajale su više godina van upotrebe, a jedna čak 16 godina.
Za pranje garnitura računati su troškovi tri puta veći, nego što ih firma koja to obavlja fakturiše, navodi se u saopštenju.
Nakon podrobne analize došlo se do cene od 4,5 evra po pređenom kilometru koje grad plaća Železnicama Srbije, o čemu postoji zvanična dokumentacija. Naveden je primer, da je u vreme izrade kalkulacije, pristup železničkoj infrastrukturi u Češkoj iznosi samo 0,85, u Crnoj Gori 1,2, u Hrvatskoj 1,29, u Poljskoj čak od 0,86 evra po pređenom kilometru.
"Železnice Srbije iz budžeta već dobijaju novac za plate i većinu materijalnih troškova koji su ušli u obračun cene, tako da im je posao sa gradom skoro čista dobit. Grad Beograd redovno mesečno subvencioniše iz budžeta sa 50 odsto trošak gradske železnice BG voz, kao i sve ostale vidove javnog prevoza, navodi se u saopštenju.
"Da bi BG voz voz uopšte postojao, grad je investirao u izgradnju i predao Železnicama dva nova koloseka u stanici Prokop, čime je ostvarena dvokolosečna pruga na celoj deonici. Takođe smo potpuno rekonstruisali prugu od Novog Beograda do Batajnice, čime smo podigli brzinu sa 40 na 100 kilometara na čas", navodi Direkcija.
Podseća se da su u trenutku realizacije projekta, Železnice Srbije raspolagale sa samo pet ispravnih elektromotornih garnitura, a da je Grad platio remont još devet, tako da je u čitav projekat uložio 10,5 milona evra.
Direkcija za javni prevoz najavljuje da će Grad Beograd u taj projekat ulagati i dalje, a da od Železnica očekuje da im bude partner u daljem razvoju zajedničkog projekta koji, "sa tačnim taktom bez kašnjenja i brojem prevezenih putnika, danas predstavlja najbolji železnički putnički prevoz u Srbiji".
(Tanjug)
"Tačno je da je početni predlog Železnica Srbije za cenu voznog kilometra bio 8,6 evra po kilometru, ali tokom analize troškova koje su prezentovale Železnice Srbije uočene su mnoge nelogičnosti", ističe Direkcija.
Navodi se da su među njima predviđeni troškovi za konduktere 4,5 puta veći od troškova za mašinovođe, da su troškovi za jednog čuvara ravni troškovima za deset mašinovođa, kao i da je na dvoje mašinovođa računat jedan režijski radnik.
Nelogično je i da su troškovi za potrošenu struju prvo računati 136,40 dinara po kilometru, a naknadno je bilo utvrđeno da su stvarni 46,8 dinara po kilometru, te da su troškovi amortizacije računati kao da je vrednost elektromotornih garnitura 11 milona evra, a cena nove zapravo je pet miliona. Sve remontovane garniture stajale su više godina van upotrebe, a jedna čak 16 godina.
Za pranje garnitura računati su troškovi tri puta veći, nego što ih firma koja to obavlja fakturiše, navodi se u saopštenju.
Nakon podrobne analize došlo se do cene od 4,5 evra po pređenom kilometru koje grad plaća Železnicama Srbije, o čemu postoji zvanična dokumentacija. Naveden je primer, da je u vreme izrade kalkulacije, pristup železničkoj infrastrukturi u Češkoj iznosi samo 0,85, u Crnoj Gori 1,2, u Hrvatskoj 1,29, u Poljskoj čak od 0,86 evra po pređenom kilometru.
"Železnice Srbije iz budžeta već dobijaju novac za plate i većinu materijalnih troškova koji su ušli u obračun cene, tako da im je posao sa gradom skoro čista dobit. Grad Beograd redovno mesečno subvencioniše iz budžeta sa 50 odsto trošak gradske železnice BG voz, kao i sve ostale vidove javnog prevoza, navodi se u saopštenju.
"Da bi BG voz voz uopšte postojao, grad je investirao u izgradnju i predao Železnicama dva nova koloseka u stanici Prokop, čime je ostvarena dvokolosečna pruga na celoj deonici. Takođe smo potpuno rekonstruisali prugu od Novog Beograda do Batajnice, čime smo podigli brzinu sa 40 na 100 kilometara na čas", navodi Direkcija.
Podseća se da su u trenutku realizacije projekta, Železnice Srbije raspolagale sa samo pet ispravnih elektromotornih garnitura, a da je Grad platio remont još devet, tako da je u čitav projekat uložio 10,5 milona evra.
Direkcija za javni prevoz najavljuje da će Grad Beograd u taj projekat ulagati i dalje, a da od Železnica očekuje da im bude partner u daljem razvoju zajedničkog projekta koji, "sa tačnim taktom bez kašnjenja i brojem prevezenih putnika, danas predstavlja najbolji železnički putnički prevoz u Srbiji".
(Tanjug)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Sloboda Mićalović napadnuta na parkingu: Evo kako je poznata glumica završila u Urgentnom centru