Prihodi putarskih preduzeća su trenutno oko četiri puta manji nego pre pet godina, napomenuo je Ilić.

On je naveo da su najveći dužnici putarima "Putevi Srbije" sa 2,7 milijardi dinara, potom Beograd sa neplaćenih dve milijarde, lokalne samouprave duguju 1,9 milijardi dinara. Među dužnicima su i Fond za kapitalna ulaganja Vojvodine sa milijardu dinara, ministarstvio saobraćaja sa 960 miliona... naveo je Ilić za "Politiku" i "Novosti".

"Radimo na tome da vlada nekako sve to plati, rekao je Ilić "Politici", ističući da problem hitno mora da bude rešen jer je sud putarima pod nadzor stavio opremu. Sada imovinu treba osloboditi da bi radnici mogli da rade", objasnio je ministar građevinarstva i urbanizma, ističući da će vlada videti da neka dugovanja putara prema državi otpiše.

On je dodao da su izmene zakona o planiranju izgradnje "skoro gotove" i da na političkom sastanku vladajuće koalicije treba da bude odlučeno da li će privatizovana preduzeća plaćati konverziju prava korišćenja u svojinu na građevinskom zemljištvu.

"Stav ministarstva je da bude ukinuta konverzija i da se plati kroz porez. Oni koji promene namenu zemljištva i umesto fabrike sagrade stanove i steknu neku vrednost, biće naknadno oprezovani po stopama koje će biti izuzetno velike", objasnio je Ilić.

On je najavio da će izdavanje građevinskih dozvola biti besplatno u startu , da će naknadu za uređenje građevinskog zemljišta investitoti plaćati na kraju i biće im obračunata kroz ulaganja koja su imali u infrastrukturu i da će, ako investitot ne odstupa od plana, dozvolu moći da dobije za sedam dana.

(Tanjug/Foto: Goran Sivački, MONDO)