Srbija od 2006. godine do danas ima ugovorenih 4,5 milijardi evra kredita za infrastrukturu, od čega nije povučeno čak 3,3 milijardi evra.

Podatke o neslanalaženju državne administracije i firmi sa inostranim kreditima, koji koštaju i kada se pare ne povuku na vreme, dao je večeras ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić.

Ministar Dinkić je, učestvujući u programu RTS-a, rekao da je sa premijerom i vicepremijerom, Ivicom Dačićem i Aleksandom Vučićem, dogovoreno da se ove nedelje na sednici Vlade predoči detaljan spisak svih nepovučenih sredstava i da se zahteva od resornih ministara da ponište te kredite ako im ne trebaju.

On je dao primer sredstava za izgradnju Koridora 10, za koji su ugovoreni krediti od 1,1 milijarde evra, a povučeno je svega oko 100 miliona evra.

"Zna se ko treba da kazni te koji su odgovorni, to je premijer (Ivica Dačić) i to je prvi potpredsednik vlade (Aleksandar Vučić), jer oni imaju najveću odgovornost za rad vlade. Dakle, neka odluku o sankcijama izvedu oni koji su najodgovorniji za vođenje Vlade. Ja neću da upirem prstom ni u jednog mog kolegu. Neka se pogledaju rezultati svakoga od nas, neka se pozovu na odgovornost", podvukao je Dinkić, ne želeći da izgovori imena ministara i direktora iz koalicionih partija.

Kada je reč o finansiranju normalnog funkcionisanju države, Dinkić je rekao da će do marta 2014. godine biti potrebno oko 500 miliona dolara, što je minimalno u odnosu na početak ove godine kada je trebalo obezbediti oko pet milijardi dolara, i ocenio da će boljitak prvo osetiti oni koji rade u uspešnim izvoznim preduzećima i plate će najpre rasti u privatnom sektoru.

Govoreći o konkretnim uštedama Ministarstva finansija prilikom donošenja rebalansa budžeta, Dinkić je rekao da od ukupno šest milijardi dinara ušteda najviše su smanjene subvencije, izdvajanja za turizam, subvencije gubitašima i za otvaranje novih radnih mesta.

Što se tiče subvencija investitorima za otvaranje novih radnih mesta, Dinkić je rekao da će do 20. jula biti još jedan javni konkurs za podsticaje države, a posle toga ih neće biti sve do budžeta za 2014. godinu.

Svi investitori koji su do danas konkurisali za subvencije za otvaranje novih radnih mesta, a Dinkić kaže da među njima ima jako ozbiljnih kompanija, dobiće te podsticaje, jer su za to obezbeđena sredstva u budžetu.

Kada je reč o restruktuiranju javnih preduzeća, Dinkić je kazao da je svako ministarstvo nadležno za neka od njih, pa tako na primer Ministarstvo energetike ima ingerenciju za Elektroprivredu Srbije (EPS), Elektromrežu Srbije (EMS) i Srbijagas, ocenjujući da EPS i EMS rade dobro, ali Srbijagas "posluje katastrofalno" i to je najveći gubitaš u zemlji, kojim ima gubitke duplo veće od Železnice Srbije, što se nikad u istoriji nije desilo.

"Ministarka (energetike Zorana) Mihajlović ima moju punu podršku da napravi reorganizaciju ovog preduzeća (Srbijagasa) i ja sam predložio njoj i ona se složila da angažujemo eksternog revizora, koji bi ne samo kontrolisao procedure preduzeća, nego nam dao i finansijski plan kako da ovo preduzeće postane kao i svuda u svetu - profitabilno", kazao je Dinkić.

Govoreći o Železari Smederevo, Dinkić je rekao da je država pomaže ne samo finansijski, nego paralelno traži strateškog partnera.

On je nagovestio "vrlo brzo" potpisivanje Memoranduma o razumevanju sa Fijatom kojim bi se oni obavezali da kupuju limove Železare za oko 500.000 automobila godišnje, a Vlada će pokušati da nađe investitora za izgradnju linije za galvanizaciju automobilskih limova.

Dinkić je podsetio i da je predsednik Srbije Tomislav Nikolić, prilikom nedavne zvanične posete Ukrajini, razovarao sa predstavnicima najveće ukrajinske čeličane o mogućnostima da ona bude strateški partner Smederevskoj železari.