• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Turci preuzeli većinsku kontrolu nad BusPlusom

Izvor MONDO/Beta

Dosadašnji manjinski vlasnik Apeks solušens, turska kompanija KentKart, postala je većinski vlasnik kompanije koja upravlja sistemom za naplatu karata u javnom prevozu u Beogradu.

 Turci preuzeli većinsku kontrolu nad BusPlusom Izvor: MONDO/Petar Stojanović

Izvor: MONDO/Petar Stojanović

KentKart je od srpske kompanije Lanus otkupio većinski udeo kompanije Apeks i sada poseduje 55 odsto vlasništva.

Ta turska kompanija je sistem naplate karata i upravljanja vozilima u javnom prevozu, kakav se u Beogradu primenjuje od 1. februara 2012. godine, uvela u više od 28 evropskih i azijskih gradova.

(Ne)Obično preuzimanje

Promena većinskog vlasnika značajna je iz više razloga, od kojih ne treba potceniti ni međuarodno-pravni. Ako Grad Beograd bude želeo da raskine ugovor, što je najavljivana mogućnost iz Uprave grada, sa druge strane stola međunarodne arbitraže umesto domaćih firmi potencijalno problematičnih portfolia sada bi se našla ozbiljna inostrana kompanija. Sa mežunarnodnim arbitražama, inače, Beograd i država Srbija ima veoma loša iskustva po sopstvenu kasu.

"Sistem koji smo implementirali u Beogradu zajedno s kompanijom Lanus, predstavlja najkompleksniji i najreprezentativniji sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu koji smo do sada uradili. U narednom periodu želimo da usavršavamo i unapređujemo taj sistem, kako za dobrobit grada Beograda tako i za same Beograđane", izjavio je generalni direktor KentKarta Erkan Unal.

On je najavio da će KentKart nastaviti da investira u nove tehnologije u javnom prevozu u Beogradu.Dosadašnji većinski vlasnik Apeksa, kompanija Procescom (vlasnik kompanije Lanus), ostaje manjinski akcionar sa 21 odsto udela, a 24 odsto preduzeća preuzeo je, kako je saopšteno, Sava Terzić.

"Nedovoljan broj informacija o sistemu BusPlus u prethodnom periodu doveo je do sumnje građana da je Beograd dobio moderan sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu. Mi ćemo se potruditi da informacije o sistemu budu dostupne svima da bi građani shvatili da je implementiran sistem mnogo više od prodaje karata i kontrole", izjavio je Terzić.

Kompanija Apeks ima oko 400 zaposlenih, a organizuje prodaju karata za gradski prevoz na više od 2.000 lokacija u Beogradu i organizuje kontrolu karata u vozilima.

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mile

A sta radi GSP, prevozi, a Turci naplacuju.Kao da je to neki toliko komplikovani sistem,pa moramo svetsku(tursku)pamet da uvozimo.

нићифор

Београдски пашалук.

Nikola

haha pa tek sada neću da im plaćam ovaj harač.

special image