Izrada studije izvodljivosti za taj projekat je pri kraju, rekao je ministar Bačević na javnom slušanju o projektu Velika Morava u Skupštini Srbije.

Urađeno je 95 odsto studije izvodljivosti i očekuje da će ona biti vrlo brzo završena, jer nedostaju samo podaci koji se tiču nautičke karte Morave.

On je istakao da ne postoji nijedan razlog zbog koga bi Srbija sada trebalo da odsutane od ovog strateškog i nacionalnog projekta, najvećeg koji je Srbija ikada imala.

"Ne može niko da nas uveri da je ovo loš projekat", rekao je Bačević i dodao da Srbija nema nameru da se zadužuje za njegovu realizaciju i da bi koncesija bila najbolje rešenje za sprovođenje tog velikog posla.

On je naveo niz prednosti tog projekta, kao što su čuvanje od poplava 80.000 hektara najplodnijih poljoprivrednih površina uz Moravu, izgradnja najmanje pet hidroelektrana za proizvodnju struje, duž tog plovnog puta, stvaranje uslova za razvoj turizma, zaustavljanje procesa odumiranje sela u moravskom slivu, uređenje obala i zaštita životne sredine.

On je ocenio da je otežavajuća okolnost što je to skup projekat, da od nas zavisi šta od nabrojanih stvari želimo da realizujemo i dodao da je moguće obezbediti jeftin novac iz inostranstva za realizaciju tog multifunkcionalnog kanala.

Bačević je napomenuo da iza tog projekta stoji Vlada Srbije i da ga podržavaju predsednik Tomislav Nikolić, kao i prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić.

Plovnim kanalom Morava, otvorio bi se preko Vardara izlaz na Egejsko more, a sam projekat bi, prema ranijim izjavama zvaničnika, bio veliki i značajan kao sistem Rajna-Majna-Dunav, Odra-Visla ili Sena i Rona.

Ministar Bačević je početkom ove godine u Pekingu u ime Vlade Srbije potpisao sa kineskom kompanijom Čajna gezuba korporejšn, protokol za izradu studije opravdanosti izgradnje kanala Morava - Egej.

Ranije je najavljeno da bi studija trebalo da bude završena do kraja jula, a posle toga bi trebalo da počne izrada prostornog plana za taj projekat.

Delegacija te kineske kompanije je ranije boravila u Srbiji 15 dana i prikupila svu tehničku dokumentaciju za taj projekat, ocenivši da je izgradnja "kanala Morava" izvodljiva, iako postoje određene infrastrukturne prepreke, koje mogu da se reše.