Elektroprivreda Srbije saopštila da je vršilac dužnosti direktora tog preduzeća Aleksandar Obradović, predložio uvođenje kriznog menadžmenta u Elektrodistribuciji Beograd.
Kako se navodi, ovaj predlog je urađen posle analize rada svih delova Javnog preduzeća (JP) EPS, provere opravdanosti reklamacija kupaca na način obračuna i izdavanja računa za električnu energiju za jul i avgust 2013. i postupka utvrđivanja odgovornosti za propuste uočene prilikom priprema i početka rada Privrednog društva (PD) "EPS Snabevanje".
"U okviru tih mera, zbog neophodnosti hitnog poboljšanja stanja sa izdavanjem računa za električnu energiju u Beogradu, gde se nalazi četvrtina svih kupaca u Srbiji, predloženo je imenovanje vršioca dužnosti direktora PD EDB", piše u saopštenju.
Dodaje se da je Obradović o ovom predlogu koji je uputio Upravnom odboru (UO) EPS-a, za sednicu koja je zakazana za 27. septembar, obavestio i ministra energetike, razvoja i zaštite životne sredine Zoranu Mihajlović.
U saopštenju se naglašava da je analizom rada PD za distribuciju utvrđeno da samo EDB nije ispoštovalo definisani ugovor o pružanju usluga i nije sledila uputstva dobijena od EPS-a i"EPS Snabdevanja" u vezi sa obračunom i izdavanjem računa za električnu energiju, dok su ostala četiri privredna društva poštovala sve ugovorne obaveze.
"Samo na računima EDB-a prenos preplate nije iskazan kao posebna stavka i to je stvorilo velike gužve na šalterima i veoma negativnu reakciju kupaca i javnosti, popust od pet odsto za redovno plaćanje računa, nije iskazan kao iznos popusta na računima PD EDB, a ni obračunski period nije u skladu sa dogovorenom dinamikom, što je takođe izazvalo negodovanje kupaca i medija", piše u saopštenju.
"Samo u EDB-u građani nisu mogli da plate račune "EPS Snabdevanja" čekovima, dok su u svim drugim PD za distribuciju to mogli, a I sprovođenje finalnog reprograma za izmirenje dugovanja za električnu energiju bio je jedan od problema u EDB, jer su građani dobijali oprečne informacije iz samog EDB-a, što se ogleda i u broju sklopljenih sporazuma", navodi se u saopštenju.
EPS podseća da je aktuelni račun za električnu energiju u skladu sa zakonskim propisima Srbije i sadrži sve obavezne tarifne elemente kako bi bio ispravan, a te elemente utvrđuje i donosi Savet Agencije za energetiku Srbije. Tek po izmenama Tarifnog sistema moguće je izmeniti izgled računa.
ranije dana je povodom ocene zaštitnika građana Saše Janković da računi za utrošenu struju ne sadrže obaveštenje o visini preplaćenog iznosa reagovala ministarka energetike i zaštite životne sredine.
Zorana Mihajlović je izjavila da sva javna preduzeća, pa i EPS, moraju da se okrenu građanima i da će do kraja meseca biti predlog sasvim drugačijeg računa za električnu energiju.
EPS nije spreman, ni organizovan za otvaranje tržišta od 1. januara sledeće godine, a nije dobro što se u EPS-u odmah koristi takva situacija za neke međusobne sukobe, rekla je Mihajlović.
Mihajlović je, gostujući u Jutarnjem programu TV Pink, rekla da je grešku napravilo EPS snabdevanje i da je od EPS-a tražila da računi budu pojednostavljeni i da to bude učinjeno do kraja godine.
Na taj način, prema njenim rečima, svaki građanin mogao bi da vidi koliko je kilovata potrošio i koliko ga to košta, a ukoliko je socijalno ugrožen, to bi moralo da bude upisano na računu.
"Uočili smo u jednom trenutku da čak ni pet odsto popusta nije postojalo na računu i naložili smo EPS-u da vrati tih pet odsto", rekla je Mihajlović i dodala da se EPS mora pripremiti za otvaranje tržišta.
Mihajlović je istakla da je napravljen treći reprogram i da moraju da se plate dugovi, ali da su problem nagomilani dugovi građana u određenim delovima Srbije, kao što je Niš, koji su iznosili i po milion i po dinara.
Ona je podsetila da postoje i funkcionišu socijalne karte i da postoje besplatni kilovat časovi i besplatan gas i najavila da će za deset dana na vladi biti usvojena dopuna uredbe prema kojoj će od početka grejne sezone postojati socijalna karta, koja će sadržavati i besplatno grejanje.