• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srpske pruge brže za pet do sedam godina, možda

Izvor Tanjug

Za otklanjanje "laganih voznji" na srpskim prugama potrebno je oko 350 miliona evra i ako se obezbedi potreban novac, taj posao bi mogao biti završen za pet do sedam godina.

 Srpske pruge brže za pet do sedam godina, možda   Izvor: MONDO, Petar Stojanović

Izvor: MONDO, Petar Stojanović

To je izjavio danas generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Prilikom obilaska radova na deonici pruge Ostružnica-Resnik, na kojoj je počela hitna sanacija pruge zbog lošeg stanja pruge i čestog iskliznuća vozova, Simonović je rekao da je to samo uvod u velike poslove otklanjana "laganih vožnji", koji će uslediti sledeće godine.

On je naveo da na Koridoru 10 ima oko 350 kilometara pruge sa "laganim vožnjama", na kojima vozovi saobraćaju brzinom od 10 do 20 kilometara na sat.

Simonović je najavio da će sledeće godine na Koridoru 10 biti otvoreno osam velikih gradilišta, gde će se raditi kompletno rekonstrukcija delova pruge zbog ubrzanja kretanja vozova.

Trenutno se, kako je rekao, istovremeno sa remontom dela pruge Ostružnica-Resnik, radi na 30 deonica kako bi se otklonile "lagane vožnje", na kojima će biti vraćena brzina kretanja vozova sa 20 na 60 ili 80 kilomatara na sat.

"Samo za deonicu Ruma-Zvornik treba oko 20 miliona dinara, tamo je sada brzina 10 do 15 kilometara na sat, a ta pruga je opterećena, jer se njome prevozi sav potreban kamen za most Zemun-Borča," dodao je Simonović.

Radovi na deonici Ostružnica-Resnik se izvode iz sopstvenih sredstava Železnica, koje su letos uspele da prikupe neophodan materijal i sredstva za te poslove, koji bi samo na toj deonici koštali oko 400.000 evra da je angažovana neka firma sa strane, ali su ostvarene uštede, pošto posao izvode radnici Železnica, napomenuo je Simonović.

Radovi na toj deonici, dugoj pet kilometara, trajaće oko mesec dana i na njoj će biti zamenjeno oko 3.000 drvenih pragova, a brzina vozova će biti vraćena sa sadašnjih 20 na 60 kilometara na sat, naveo je Simonović.

On je naglasio da se na ovoj deonici, osim iskliznuća vagovna, dešava i krađa robe, jer kako je rekao "vešti majstori ulaze ovde i istovaraju robu, kao pre nekoliko dana kada su sa vagona ukrali nekoliko frižidera".

Deo pruge od Ostružnice do Resnika za teretni saobraćaj predstavlja "srce Koridora 10" jer se njome, umesto kroz grad, kreću svi teretni vozovi i upravo na toj deonici su se do sada dešavali najveći problemi i česta iskliznuća vagona, s obzirom da 43 godine nije ništa ulagano u ovaj kolosek, dodao je Simonović.

Na toj deonici radiće se zamena pragova, čišćenje kanala i šiblja uz prugu, koja je izgrađena 1970. godine, sa projektovanom brzinom vozova od 70 kilometara na sat, a njen eksploatacioni vek je 25 godina.

Od ukupno ugrađenih oko 17.000 drvenih pragova trula je trećina, zbog čega nije moguće mašinsko regulisanje koloseka, a ugrađene šine su proizvedene još 1963. godine.

Duž pruge je postojalo rastinje i šiblje, signali nisu bili vidljivi, a pojedina stabla su se protezala i preko kontaktne mreže, a kanali i propusti su bili zatrpani raznim otpadom i nanosima.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nikola

Višak radnika železnica poslati da iskrče šiblje i očiste zakorovljenu prugu, umesto što sede u kancelarijama, ispijaju kafe i čekaju penziju.

special image