Govoreći o najvažnijim projektima u oblasti saobraćajne infrastrukture, Antić je istakao da očekuje do 1. decembra raspisivanje tendera za Alpinine deonice na Koridoru 10, zatim raspisivanje tendera za prilazne puteve novom Žeželjevom mostu do polovine decembra, kao i da bi do kraja godine trebalo da počnu prvi - pripremni radovi finansirani ruskim kreditom za železnicu, koji bi pun zamah trebalo da dobiju u toku 2014.

Što se tiče putnog Koridora 10, ministar je izrazio zadovoljstvo sadašnjim aktivnostima na izgradnji autoputa na tom evropskom pravcu kroz Srbiju.

"Otkada sam izabran za ministra saobraćaja uveli smo izvođače u posao na velikom broju deonica, pre svega, mislim na deonice kroz Grdeličku klusuru koje su najzahtevnije, najkomplikovanije i traže najviše vremena", rekao je Antić, dodajući da je na tim deonicama bilo mnogo problema po pitanju eksproprijacije zemljišta.

Prema njegovim rečima, na pravcu Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru radi se na najvećem delu trasa, uz svega nekoliko problema.

Postoje određeni problemi na deonici južno od Vranja, Srpska Kuća - Levosoje, s obzirom na to da je ta deonica ispala iz finansiranja iz grčkog Helenik plana, rekao je Antić.

"Grčka vlada nas je obavestila da više nije u mogućnosti da finasira tu deonicu, tako da tih oko osam kilometara se u ovom trenutku ne radi, ali ubrzano radimo na tome da obezbedimo finansiranje i brz početak radova", naveo je ministar.

Na južnom delu Koridora 10 kroz našu zemlju prema makedonskoj granici, kako je rekao Antić, radi se na svim deonicama osim na oko 13 kilometara, koji se pripremaju za radove.

Ministar je izrazio očekivanje da će u narednih nekoliko dana biti pušten u saobraćaj autoput između Vranja i Bujanovca na deonici Donji Neradovac - Srpska Kuća u dužini od osam kilometara.

Antić je izrazio zadovoljstvo i dinamikom radova na deonici između Vladičinog Hana i Vranja.

Dobro napreduju i radovi na istočnom pravcu prema bugarskoj granici gde se, prema njegovim rečima, radi na svim deonicama, osim u dužini oko 22 kilometara između Pirota i Dimitrovgrada zbog stečaja Alpine.

"Srpska strana, vlada i Koridori Srbije su svoj deo posla uradili. Sagledani su svi izvedeni radovi, kvantifikovana njihova vrednost i kompletna dokumentacija je upućena Svetskoj banci, koja je investitor na toj deonici i očekujemo od njih u narednih 10 do 15 dana da nam odobre raspisivanje novog tendera", rekao je Antić, dodajući da očekuje raspisivanje tendera do 1. decembra.

To će omogućiti da se sledeća građevinska sezona dočeka sa novim izvođačima radova i da se taj deo Koridora 10 konačno završi.
Povodom gradnje novog Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu, Antić je kazao da nije zadovoljan realizacijom tog projekta koji se finansira iz evropskih IPA fondova.

"Imamo veliko kašnjenje na tom projektu, koje je u najvećoj meri izazvano činjenicom da izvođač radova špansko-italijanski konzorcijum pokazuje nemogućnost da taj projekat realizuje u skladu sa dinamikom i iznosima sredstava po kojem je taj posao dobio", naglasio je Antić.

On je dodao da se zbog tog problema pre nekoliko nedelja sastao sa šefom delegacije EU u Srbiji Majklom Devenportom i da se sastanci na tu temu održavaju na tehničkom nivou gotovo svakodnevno kako bi se projekat ubrzao.

Prema rečima Antića, ti radovi kasne oko 20 meseci, a za to nije odgovorna srpska strana, odnosno Železnice Srbije, Republika Srbija niti grad Novi Sad, što je retka situacija da krivica nije na nama.

Kada je reč o raspisivanju tendera za pristupne puteve mostu, Vlada Srbije je na jednoj od prethodnih sednica prenela u vlasništvo gradu Novom Sadu parcele koje su bile neophodne da bi se obezbedila potrebna dokumentacija za raspisivanje tendera da bi se dobio kvalitetan izvođač radova koji će biti u stanju da taj projekat realizuje, naveo je Antić.

Govoreći o ruskom kreditu od 800 miliona dolara, ministar je istakao da je taj aranžman ozbiljna šansa za naše pruge i zeleznicu.

Antić je istakao da je najveći problem što Srbija nema odgovarajuću plansku dokumentaciju i projekte za mnoge velike poslove, zbog čega kasni i realizacija tog kredita.

"Očekujem da ćemo u 2014. dobiti projekat za rehrabilitciju pruge prema Novom Sadu i dobili smo ozbiljno obećanje iz Saobraćajnog instituta CIP da ćemo imati projekat za rehabilitaciju pruge prema Baru, tako da ćemo u 2015. to moći i da radimo", dodao je Antić.

Kada je u pitanju izgradnja drugog koloseka od Beograda do Pančevu i rehabilitacija Pančevačkog mosta u Beogradu, završena je sva dokumentaciju i pribavljena građevinska dozvola.

"Uspeli smo da obezbedimo naše učesće za aktiviranje tog kredita, iz budžetske rezerve preko Ministarstva saobraćaja je obezbeđeno 10,2 miliona evra, kolika je srpska obaveza za aktiviranje kredita i očekujemo da Rusi učine ono što je neophodno sa njihove strane", naveo je ministar.

Antić je izrazio očekivanje da će ukoliko ruska strana aktivira svoj kredit do kraja 2013. početi pripremni radovi na toj deonici, a da će 2014. biti godina u kojoj će se radovi u ozbiljnoj meri izvoditi.