"Kurs smanjivanja potrošnje i steznja kaiša očito je pogrešan, posebno što se time pokazalo da se ne dobija ništa jer ako će deficit sledeće godine biti 7,1 odsto BDP, dakle veći nego prošle čemu onda stezanje kaiša", rekao je Dinkić tokom posete Kraljevu, gde je obišao Fabriku vagona, Magnohrom i preduzeće Aero-ist koje se bavi proizvodnjom malih aviona.
Prema njegovim rečima, izlaz je da se skupi dovoljno politicke hrabrosti da se otplate najskuplji krediti iz prošlosti koji "jedu" sve moguće uštede na drugim stravkama.
"Džabe se smanjuju plate lekarima, profesroima, džabe se diže PDV na hranu ukoliko su troškovi kamata na kredite veći tri puta od celog budžeta za poljopriredu. Moraju prevremeno da se otplate najskuplji krediti da ne budemo vise zavisni od MMF i drugih finansijskih poverilaca", rekao je Dinkić.
On je istakao da istovremeno treba agresivno podsticati investicije i prozivodnju jer, kako je rekao, bez toga i daleko bržeg privrednog rasta (ove godine je 2,25 a Srbiji treba treba 5-6 posto) Srbija nema nikavu buducnost.
"Kurs treba da se preokrene ka podsticanju investicija i prozivodnje, a budžet da se rastereti kroz prevremenu otplatu skupih kredita, a ne nekim minornim uštedama na platama i penzijama koje su na žalost uzaludne žrtve",ocenio je Dinkić
Dinkić je poručio i da Kraljevu i gradovima poput Kraljeva treba pomoći da revitalizuju postojeće i izgrade nove fabrike.
Deo "preokretanja kursa" treba da budu i amandmani na budžet, u okviru kojeg, prema njegovim rečima, treba izdvojiti više za vagonogradnju.
"Vlada bi morala pod hitno da nastavi program vagonogradnje. U poslednje četiri godine Železnice Srbije su kupovale vagone od domaćih proizvođača i na taj način smo očuvali čitavu srpsku vagonogradnju. Ako neko to sad sve žzeli da otera u stečaj, mislim da to nije dobra ideja", naveo je Dinkić nakon sastanka sa predstavnicima rukovodstva i sindikata Fabrike vagona i Magnohroma.
Prema njegovim rečima, u budžetu za vagonogradnju postoje sredstva od 430 miliona dinara namenjena svim fabrikama vagona u Srbiji, ali koja nisu locirana.
"Fabrici vagona Kraljevo bi trebalo dodeliti ono što je Vlada opredelila dok sam bio ministar finansija a to je 125 miliona za proizvodnju, jer nema koristi ukoliko radnici sede kod kuće", naveo je Dinkić i dodao da će poslanička grupa URS uložiti amandman na predlog Zakona u budžetu da se za sve fabrike vagona u Srbiji u narednoj godini izdvoji milijardu dinara za pokretanje proizvodnje.
Kad je reč o Magnohromu, Dinkić je naveo da postoji ozbiljan interes strateškog parntera za zajedničko ulaganje u deo koji proizovdi vatrostalen materijale i dodao da se niko iz Ministarstva privrede ne javlja na pozive da se krene u pregovore o zajedničkom ulaganju.
"Ako se vlada i Ministarstvo privrede ne bave fabrikama poput Magnohroma i Kraljevom ne znam čime će da se bavi. Magnohrom ima šansu da ne bude više briga države, već da sa zajedničkim ulaganjem dobije jednog stabilnog partnera kao što je JAT dobio Etihad", poručio je Dinkić.
On je precizirao da bi u proizvodnji vatrostalnih materijala dolaskom strateškog partnera bilo uposleno dvostruko više radnika, a da i za deo Magnohroma koji radi elektrotehničku opremu postoji interes za rešavanje problema.
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti
Mondo ukrštenica za 22. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!