Rekonstrukcija će se finansirati delom ruskog kredita od 800 miliona dolara.

Ovaj, Aneks 2 ugovora o ruskom kreditu, potpisali su generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović i generalni direktor ruske državne kompanije RŽD Internešnel - firme Ruskih državnih železnica zadužene za realizaciju projekta u Srbiji, Sergej Pavlov.

Simonović je kazao novinarima da je cena rekonstrukcije šest deonica na Koridoru 10 - što je jedan od pet projekata modernizacije koja se finasira iz ruskog kredita, 89,9 miliona dolara.

To su deonice Ruma-Golubinci (17,9 kilometara), Sopot Kosmajski-Kovačevac (18,4 kilometra), Mala Krsna-Velika Plana (29,5 kilometara), Vinarci-Đorđevo (15 kilometara), Vranjska Banja-Ristovac (18 kilometara) i Bujanovac-Bukarevac (14 kilometara).

"Prosečna brzina vozova na ovim deonicama je oko 30 do 60 kilometara na sat, a nakon remonta biće povećan na projektovanih 80 do 120 kilometara na sat", kazao je Simonović

Na tim deonicama biće rekonstruisana i modernizovana signalno-sigurnosna i telekomunikaciona oprema, kao i građevinska infrastruktura.

Simonović je dodao da će ti radovi trajati oko šest meseci.

Sredinom ove godine počeće remont pruga Ruma-Golubinci i Sopot Kosmajski-Kovačica, početkom 2015. godine Mala Krsna-Velika Plana, a zatim radovi na preostale tri deonice, oko Niša.

Tokom radova te deonice biće zatvorene za saobraćaj.

Direktor Železnica Srbije je najavio i da se sledeće godine na pruge Srbije izaći 60 novih vozova.

Kako je danas rečeno, iz ruskog kredita finansiraće se i obnova dela pruge Beograd-Bar.

Ugovor o ruskom kreditu potpisan je januara 2011. godine i do sada je potpisan poseban ugovor o obnovi i elektrifikaciji pruge od Pančevačkog mosta u Beogradu do Pančeva, od 69 miliona evra.

Prvi aneks ugovora o ruskom kredita za modernizaciju železnice potpisan je polovinom juna prošle godine, za projekt Beograd-Pančevo.