Istakavši da su Železnice podnele istražnim organima oko 20 predmeta, Simonović je dodao da je pre nekoliko dana dao nalog da se i Tužilaštvu dostavi dokumentacija o tim predmetima i najavio da će ih biti još nekoliko.

Železnice Srbije su spremne da nadležniim istražnim organima dostave sva neophodna dokumenta, rekao je Simonović novinarima u Beogradu.

"Ne znam ko se bavio tom eksproprijacijom dok je bilo prethodno rukovodstvo Želežnica, ali moramo se rešiti zloupotreba i nesposobnosti pojedinih činovnika", naveo je on, ukazujući da novo rukovodstvo preduzima sve što je u njihovoj moći da zaštiti interese srpskih železnica.

"Ako smo mi sada za dava i po meseca rešili pitanja vezana za eksproprijaciju tog zemljišta, pitanje je da li je prethodno bilo reči o nesposobnosti (rukovodstva) ili je u pitanju nešto drugo", kazao je Simonović.

On je ocenio da Tužilaštvo i istražni organi treba da krenu u proveru dokumenata o toj eksproprijaciji, jer je onaj ko je ranije vršio eksproprijaciju to radio na način da ni jedna parcela nije spojena za potrebe Železnice, tako da izvođač radova može nesmetano da gradi prugu, već su parcele kupovane parcijalno da bi se stvorila atmosfera dodatnih radova koje su hteli dodatno da naplate.

PLAĆEN MOST A NIGDE GA NEMA

Železnice moraju izaći i iz agonije plaćanja penala za kašnjenje pojednih poslova, rekao je on i zapitao zašto se kasnilo sa izgradnjom mosta na Velikoj Moravi kada je sadašnje rukovodstvo Železnica taj problem rešilo za mesec i po dana.

"Zašto su Železnice platile taj most, koga još nema?", zapitao je Simonović.

Takođe je naveo da je prethodno rukovodstvo Železnica potpisalo ugovor 2010. godine sa austrijsko-slovenačkim konzorcijumom Alpina - Meteorit, ali je zbog velikog kašnjenja u tom poslu rok stalno produžavan a posao nije završen.

Železnice su Alpina -Meteoritu platile 86 odsto mosta, a mosta nigde nema, odnosno platile su 8,9 miliona evra i 1,4 miliona evra naknadnih radova za nešto što ne postoji, precizirao je on i dodao da se nada da će istražni organi utvrditi ko za to treba da snosi odgovornost.

Zbog finansijske blokade i stečaja izvođačkog pogona u Bitolju, u Železnicama podsećaju da su u Makedoniji ostali "zarobljeni" 662 tone teški nosači mosta koje su srpske železnice u potpunosti platile.

Neverovatno je da prethodno rukovodstvo Železnica nije ispostavilo nijedan odštetni zahtev izvođačima radova i nije iskorostilo ugovorna prava da zaštiti svoje interese, iako su radovi kasnili mesecima, a most se nije ni nazirao, istakli su u Železnicama Srbije.