Ugovorom će biti definisani detalji proizvodnji jednog modela kineskog kamiona u Kragujevcu.
Reč je o modelu "h75", nosivosti do 4,5 tone. U Zastava kamionima su spremni za ovaj veliki poduhvat, budući da se u fabrici već proizvodi domaći model iste klase - "eurozeta", navodi taj list.
Zajedničko ulaganje sa velikom kineskom kompanijom, koja godišnje porizvodi 530.000 kamiona, autobusa i lakih komercijalnih vozila, doneće dugo očekivani spas za Zastava kamione; preduzeće u restrukturiranju koje već duže od jedne decenije pokušava da pornađe strateškog partnera iz svoje branše.
Osim toga, angažman sa Kinezima trebalo bi da iskoriste i naši proizvođači delova (akumulatora, guma, stakla).
Vrata za ovaj veliki posao otvorila je državna delegacija Srbije, koja je krajem prošle godine, vođena predsednikom Tomislavom Nikolićem, boravila u zvaničnoj poseti Kini, piše "Politika".
Posle više uzajamnih poseta, u martu ove godine u Begradu potpisan je Memorandum o saradnji.
Reč je o modernoj kompaniji koja ima svoju tehnologiju, ali koja sarađuje i sa svim velikim svetskim proizvođačima delova.
Pogon JAK-a u Milanu bavi se dizajnom, a u Japanu je smešten razvojni centar.
Sedište kompanije je u gradu Hafej, koji ima oko osam miliona stanovnika, približno kao cela Srbija, a samo u kineskim pogonima JAK-a radi oko 30.000 ljudi.
Proizvodnja i izvoz JAK-ovog kamiona koji će se praviti u Kragujevcu, velika je šansa za sve naše komponentaše, koji posle Fijata dobijaju priliku da sarađuju sa još jednom ozbiljnom kompanijom.
Ipak, za tako nešto moraju već sada da se pripreme, kako se ne bi dogodilo da ostanu "kratkih rukava", kao u slučaju italijanskog proizvođača automobila.
Spektakularno najavljivana saradnja naših porizvođača delova sa Fijatom svela se samo na nekoliko firmi koje su uspele da dostignu tražene standardne proizvodnje, a najveći broj zainteresovanih ostao je bez potrebne licence, piše dalje beogradski list.
O budućem mestu Kragujevca na industrijskoj mapi Evrope, koju su Kinezi ozbiljno počeli da "crtaju", ne treba trošiti reči, ostaje još samo da se vidi da li će, u proseku vremešni, radnici Zastava kamiona uspeti da ispune ono što se od njih bude tražilo.
Ova kragujevačka fabrika sada ima 390 zaposlenih, a možda je ovo pravi trenutak da vremešniji radnici, uz socijalni program i primerene otpremnine, usupe mesto mlađima, ocenjuje "Politika".
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji