• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kinezi Železnicama Srbije osavremenjuju "vezu"

Izvor Tanjug

Srpske železnicei kineska kompanija Huavej potpisale ugovor o modernizaciji integrisanog sistema telekomunikacija na prugama, vredan 25 miliona dolara.

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović i predsednik kompanije "Huavej" za centralnu i istočnu Evropu Guan Jun potpisali su danas u Beogradu komercijalni ugovor za projekat modernizacije integrisanog sistema telekomunikacija srpskih železnica.

Ukupna vrednost prve faze ovog projekta iznosi 24,7 miliona dolara i obuhvata izgradnju optičke pasivne infrastrukture od oko 9,6 miliona dolara, izradu glavnog projekta od 3,2 miliona dolara i sistema za napajanje od 11,9 miliona dolara, saopštile su srpske železnice.

U ovoj fazi radiće se na četiri deonice na Koridoru 10, ukupne dužine 461 kilometar i to: Beogradski železnički čvor (119 kilometara), deonica Beograd (Resnik) - Lapovo (96 kilometara), Lapovo - Niš (142 kilometra) i Beograd (Batajnica) - Šid (104 kilometra).

"U skladu sa Generalnim projektom integrisanog sistema telekomunikacija za Železnice Srbije iz 2007. godine, naša kompanija ima u planu da izvrši kompletnu modernizaciju železnickih telekomunikacionih sistema u skladu sa najnovijim standardima", rekao je  Simonović nakon potpisivanja ugovora.

On je naveo da je osnov za pregovore Sporazum o ekonomsko-tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture, koji su 2009. potpisali Srbija i Kina, na osnovu koga su Železnice Srbije  tokom 2011. i 2012. godine sa kineskom kompanijom potpisale Memorandum o razumevanju i Sporazum o poslovnoj tehničkoj saradnji.

Generalni direktor kompanije "Huavej" za Srbiju Vej Venjuen (Wei Wenyuan) je izarazio zadovoljstvo što je predstavnik prve kineske kompanije koja zaključuje neki komercijalni ugovor sa srpskim železnicama.

Ovaj komercijalni ugovor, koji je podržan od strane srpske i kineske vlade, kao i Železnica Srbije i kompanije Huavej, potvrđuje našu podršku modernizaciji železničkih telekomunikacija na najvažnijim pravcima u Srbiji i garantuje obostranu dugoročnu saradnju koja će se odvijati u nekoliko faza narednih pet do sedam godina, istakao je on.

Ta kineska kompanija je, inače, vodeći proizvođač rešenja za globalne železničke komunikacije i njihova telekomunikaciona rešenja primenjena su na više od 100.000 km pruga u 140 zemalja.

Železnice Srbije i Huavej potpisali su 17. jula prošle godine Okvirni sporazum za modernizaciju integrisanog sistema telekomunikacija.

Po tom sporazumu, ukupna vrednost investicija za kompletnu modernizaciju telekomunikacija, koja će biti realizovana u nekoliko faza iznosi 200 miliona evra.

Za četiri godine planirana je investicija od 78 miliona evra za modernizaciju telekomunikacije.

Navedena sredstva biće investirana prioritetno u modernizaciju telekomunikacija na Koridorima 10 i 11.

Projekat obuhvata izgradnju kablovske infrastrukture (optički i bakarni kablovi), prenosni i komunitacioni sistemi, informatički sistemi (informisanje putnika, video nadzor, vizuelno informacioni sistem, satni sistem), pružne uređaje, lokalne radio mreže, radio dispečerske sisteme i GSM-R sisteme.

Prema rečima Simonovića, neprocenjiv je  značaj ovog projekta za srpske železnice sa stanovišta efikasnosti i bezbednosti saobraćaja, sistema komunikacija, obezbeđivanja i nadzora i brzine protoka informacija.

Postojeće stanje telekomunikacione mreže Železnica Srbije tehnički i tehnološki je izuzetno zastarelo, a postrojenja su prosečno stara više od 40 godina i sa ograničenim kapacitetima, počev od sistema prenosa  (vazdušni vodovi, bakarni kablovi, analogni prenosni  sistemi) pa sve do mreže opšte i posebne namene (centrale „korak po korak", relejni pružni uređaji...).

"Brzina realizacija ovog projekta je izuzetno značaj faktor, kako po cenama, tako i po efikasnosti realizacije posla na trasama pruga gde već obavljamo rekonstrukciju za brzine od 120 do 160 km na sat, kako ne bi  došli u situaciju da završimo rekonstrukciju pruga za te brzine, a da postojeći sistem telekomunikacija ne može da bezbedno opsluži saobraćaj vozova, zbog čega bismo bili prinuđeni na naknadne građevinske radove", naveo je Simonović.

Detaljne specifikacije biće regulisane aneksima tog ugovora, koji stupa na snagu danom potpisivanja, a primenjivaće se tek od momenta potpisivanja ugovora o kreditnom aranžmanu između Srbije i banke.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image