Kako je Tanjugu izjavio direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović to preduzeće je dobilo saglasnost kuvajtskog Fonda za arapski ekonomski razvoj na Izveštaj tenderske komisije za završetak izgradnje buduće glavne železničke stanice "Beograd centar" u Prokopu, a radove će izvoditi domaći konzorcijum preduzeća koji predvodi "Energoprojekt Holding", uz angažovanje nekoliko hiljada domaćih radnika, rekao je Simonović.

"Odmah po usvajanju odluke od borda izvršnih direktora 'Železnica Srbije' pristupiće se potpisivanju ugovora između izvođača i naručioca ovih poslova", najavio je Simonović i napomenuo da bi sledeće nedelje trebalo da počne priprema za izgradnju, jer postoji sva potrebna dokumentacija za nastavak gradnje "Prokopa".

Projekat obuhvata izgradnju i rekonstrukciju 10 koloseka, nekoliko perona, informatičko-telekomunikacionu mrežu, nekoliko energetskih postrojenja i pristupnih puteva za putnike.

"Dakle, to bi bila procedura, rok trajanja izgradnje je 18 meseci i to se uklapa u sve ono što planiramo da završimo kako bismo i Savski amfiteatar polako izmeštali u putničkom saobraćaju u Prokop", objasnio je generalni direktor "Železnica Srbije".

Kroz Prokop trenutno saobraćaju samo vozovi BG saobraćaja i Beovoza, dodao je.

Završetkom prve faze izgradnje, kako je dodao, železnička stanica "Prokop" biće osposobljena da primi i otprema sve međunarodne putničke, lokalne i regionalne vozove, što sada nije moguće, već samo delimično.

Kada se završi prva faza, to će značiti promet par stotina hiljada putnika u svakom momentu, i zbog toga se moraju napraviti pristupni putevi i od prometa na autoputu Beograd-Niš putnici moraju biti zaštićeni po izlasku sa stanice da mogu odmah koristiti gradski prevoz i druge načine transporta automobilima i taksi službama.

Što se tiče samih radova, Simonović je naglasio da će u ovom poslu biti angažovana domaća preduzeća, što je težnja rukovodstva "Železnice Srbije" i Vlade Srbije.

"Ja očekujem da će nekoliko hiljada ljudi raditi na tom projektu, a moram da vam priznam da će među njima biti mnoge srpske kompanije, koje su sada na rubu finansijskog bitisanja. To je presudno za nas", naglasio je prvi čovek srpskih železnica.

Izgradnja "Prokopa", sa prekidima, traje punih 37 godina.

Počela je davne 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca, zatim je devedesetih godina prošlog veka nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.

Prema projektnoj dokumentaciji promet putnika kroz stanicu "Prokop" trebalo bi da bude oko 40.000 dnevno.