"Problemi koji su nastali u energetici su veoma ozbiljni. Ne može cena električne energjie da pomogne da ispumpamo vodu (iz poplavljenih ugljenokopa) ili da pokrijemo trošak", rekla je ona za RTS.

Majske poplave su zahvatile teritoriju oko 40 opština Srbije.

U Rudarskom basenu Kolubara poplavljena su dva kopa zbog čega je prepolovljena proizvodnja uglja kojim se snabdevaju Termoelektrane "Nikola Tesla" (TENT) u Obrenovcu, koje proizvodi oko 50 odsto struje u Srbiji.

Beogradski mediji su u ponedeljak objavili da su Ministarstvo finanija i EPS predložili Vladi da struja od jeseni poskupi 30 odsto, a zatim još 20 odsto jer će Srbija morati da uzvozi struju i plati je unapred.

Zorana Mihajlović koja je i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, rekla je da je šteta od majskih poplava procenjena na 1,53 milijarde evra, od čega je 810 miliona direktna šteta.

Ona je obećala da će sva infrastruktura, osim energetike, biti popravljena do oktobra, kuće do jeseni, a škole do početka septembra. 



Mihajlović je rekla da će zakon o obnovi uskoro pred poslanike jer "bez njega ne bi bilo moguće da u narednih šest meseci izgradimo kuće, popravimo puteve, železničku infrastrukturu. Energetika neće biti gotova do jesen, sve ostalo da", rekla je ona.

Potpredsednica Vlade je rekla da je poseta premijera Aleksandra Vučića Rusiji pokazala da su politički odnosi podignuti na mnogo viši nivo što doprinosi da i ekonomski odnosi budu mnogo bolji.

"Najznačajniji projekat za Srbiju koji će osigurati energetsku bezbednost kada bude naprevljen je gasovod Južni tok. Srbija se odavno opredelila za to i nije od Srbije zavisilo da li će ga biti", rekla je Mihajlović koja očekuje da se Rusija i EU dogovore o izgradnji Južnog toka.

PRESEČENA VRPCA PUTA SUBOTICA - PETLJA ISTOK

Ministarska saobraćaja i infrastrukture pustila je danas u saobraćaj rekonstruisani put od Bajnatske ulice u Subotici do petlje Istok na autoputu i najavila da će se njeno ministarstvo u narednom periodu ozbiljno pozabaviti održavanjem puteva, kako bi se povećala bezbednost saobraćaja.

Rekonstrukcija puta dugog sedam kilometara koštala je državu oko 90 miliona dinara, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

"Mi ćemo se pozabaviti načinom finansiranja održavanja puteva i odnosom između Puteva Srbije i mnogih podizvođača i regulisati njihove ugovore koje imaju od 1992. godine", kazala je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da će Vlada pokušati da obezbedi dovoljno novca za održavanje puteva, ali i da će taj novac morati racionalno da se koristi.

Videozorana putevi

Ministarka je najavila da će se u narednom periodu graditi krak Koridora 10 od Subotice do Kelebije i da neće stati nijedan projekat na izgradnji koridora 10 i 11.

Prema njenim rečima, zbog saniranja posledica poplava neće biti obustavljena ni realizacija nekih novih projekata, poput planirane izgradnje autoputa od Beograda do Zrenjanina.

Govoreći o obnovi na poplavljenim područjima, Mihajlović je naglasila da je važno da postoji bolja koordinacija između Vlade i lokalnih samouprava, kako bi bila izbegnuta nemarnost kod čišćenja kanala i izrade nasipima u slučaju novih elementarnih nepogoda.