Strategiju je pripremila Agencija za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Beograda, a posebna pažnja je usmerena na razvoj centralizacije javnih nabavki i obavljanje poslova njihove kontrole, saopštila je Gradska uprava.

Tim postupkom 138 budžetskih korisnika zajedno će naručivati 12 kategorija dobara i usluga, a to su: kancelarijski materijal, sredstva i pribor za održavanje higijene i papirna galanterija, namirnice (kolonijalna roba, mesne prerađevine i suhomesnati proizvodi, smrznuto voće i povrće, smrznuta riba), vozila, energenti, računari i računarska oprema.

Zajedno će biti naručivani i nameštaj, usluge čišćenja objekata, usluge fizičko-tehničkog obezbeđenja, usluge održavanja i popravke računara i računarske opreme, štampanja materijala, dezinsekcije, deratizacije, dezinfekcije.

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali istakao je da je Grad Beograd prva lokalna samouprava u Srbiji koja počinje da sprovodi centralizovane javne nabavke.

"Njima će biti stvoren ambijent za efikasno i ekonomično trošenje budžetskih sredstava, a one kao deo Strategije predstavljaju i mehanizam za borbu protiv korupcije u ovoj oblasti", rekao je Mali za Večernje novosti, a saopštila je Gradska uprava.

Novom strategijom biće podignut i nivo transparentnosti u sprovođenju javnih nabavki, a ubuduće, sve javne nabavke koje podležu centralizaciji biće objavljene na jednom portalu, na sajtu Grada.

"Na taj način izbegava se mogućnost prikrivanja i nameštanja posla. Takođe, centralizovanje javnih nabavki omogućiće i značajne uštede, jer će se nabavkom iste robe ili usluga 'na veliko' postići i znatno ekonomičnija cena", rekao je Mali.

Agencija za javne nabavke radila je analizu računovodstvenih knjiga koja je pokazala brojne nelogičnosti iz prethodnih godina, dodaje se u saopštenju.

Ispostavilo se da se dešavalo da od istog dobavljača, dve ustanove nabavljaju iste artikle po veoma različitim cenama, što će centralizovanim javnim nabavkama u 12 navedenih kategorija, biti onemogućeno.

Tako su na primer dve ustanove od istog dobavljača kupovale kancelarijski pribor, pa istu hemijsku olovku jedni plaćali 20,83, a drugi čak 125 dinara.

Usvojena Strategija, dodaje se u saopstsenju, podrazumeva i kontrolu planiranja, sprovođenja i realizaciju javnih nabavki, a kontrole će biti redovne i vanredne, čime će se eventualne nepravilnosti svesti na minimum.