"Radnici u proizvodnji danas će raditi u tri smene a sa traka će ukupno sići 600 automobila Fijat 500L", rekao je Tanjugu predsednik Samostalnog sindikata u toj fabrici Zoran Marković.

On je dodao da će se, po ranijem dogovoru sa rukovodstvom, i sutra raditi u tri smene.

"U toku dana trebalo bi da se sastanemo sa poslovodstvom FAS-a, kako bi nas informisali o daljim koracima", rekao je Marković.

Radnici, pre svega u proizvodnji, nisu radili 5, 8. i 9. septembra, a rukovodstvo kompanije FAS je tada saopštilo da je reč o privremenom i kratkotrajnom zastoju u proizvodnji čiji su uzroci "eksternog karaktera i odnose se na dešavanja na evropskom i svetskom automobilskom tržištu, koja su uslovljena ekonomskim parametrima i samom ekonomskom krizom", navedeno je u saopštenju kompanije FAS.

 U FAS-u se i ranije dešavalo da se proizvodnja zaustavi na nekoliko dana, ali uglavnom, zbog kašnjenja u isporuci auto-delova fabrici automobila u Kragujevcu.

Marković je ranije izjavio "da fabrika bez novog modela automobila ili dodatnog posla neće moći normalno da funkcioniše u 2015. godini sa sadašnjih oko 3.000 radnika", zbog čega je Samostalni sindikat uputio dopis Vladi Srbije i premijeru Aleksandru Vučiću, imajući u vidu da je država suvlasnik fabrike.

Poznavaoci automobilskog tržišta i ekonomski analitičari Tanjugu su juče izjavili da je proizvodnja u FAS-u zaustavljena zbog manje tražnje, jer, kako objašnjavaju, taj sektor je pogođen krizom u autoindustriji u Evropi, odnosima sa Rusijom koja je veliko tržište za njih, kao i da Fijatu ne ide na ruku prošlogodišnje vraćanje pošiljke modela "500L" s greškom, koji su prodati u Americi.
Sagovornici Tanjuga tvrde i da model "500L" nije dovoljno konkurentan, kao i da je Fijatu za bolji plasman neophodan novi model.