Anketirani menadžeri 112 preduzeća u Srbiji su Poreskoj upravi zamerili neorganizovanost, sporost, nedostatak elektronske komunikacije, nedovoljno obučene kadrove, manjak informatičkog znanja, nepovezanost sa drugim institucijama i tretiranje privrednika koji plaćaju poreze na nedoličan način.

"Lokalnim samoupravama je zamereno da imaju previše zaposlenih koji često komplikuju i ne razumeju se najbolje u svoj posao, nedostatak elektronske komunikacije, nepotrebne takse i naknade koje služe da se izvuče novac iz privrede, zatim da imaju komplikovane procedure i predugačke obrasce i da je očigledna korupcija u oblasti građevinskog zemljišta i kod drugih usluga", navodi se u saopštenju Mreže za poslovnu politiku.

Ministarstvo finansija su menadžeri loše ocenili zbog toga što su, kako je istaknuto, finansijski zakoni komplikovani, nedorečeni, međusobno neusklađeni sa drugim privrednim zakonima, pa je potrebno stalno tražiti mišljenja koja koštaju po 11.000 dinara, a pritom nisu pravno obavezujuća za sudove.

Ukazano je i da je komplikovan Zakon o računovodstvu, a njegova primena skupa, jer "svako piše i sastavlja finansijske izveštaje kako hoće što unosi dodatnu pravnu nesigurnost".

Privrednici smatraju da su opterećenja zarada i poreski sistem takvi da onemogućavaju dugoročno razvoj privrede i otvaranje novih firmi i radnih mesta, pokazala je anketa Mreže za poslovnu politiku.

Republički katastar nepokretnosti ocenjen je kao "leglo korupcije, sporosti i samovolje". Privrednici u proseku čekaju mesecima da dobiju određene dokumente, a značajan broj njih je naveo da su zbog te institucije odustali od određene investicije ili proširenja posla.

Na "crnoj" listi se našlo i nekoliko ministarstava kojima se prebacuje sporost u reformama (Ministarstvo prosvete, Ministarstvo građevinarstva, Ministarstvo finansija) nedovoljna borba protiv korupcije i sive ekonomije na terenu (Ministarstvo građevinarstva, Ministarstvo finansija, MUP).

Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija zamera se sporost u uvođenju elektronske uprave i nedovoljna aktivnost u reformi propisa u trgovini kao i stvaranju uslova za razvoj turizma i ugostiteljstva.

Od 32 institucije koje su ocenjivali menadžeri više pozitvnih nego negativnih ocena dobili su samo Agencija za privredne registre, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, Zaštitnik građana, Savet za borbu protiv korupcije i Poverenik za informacije od javnog značaja.

Menadžeri su istakli da zaposleni u tim institucijama rade savesno i odgovorno i da imaju dobru komunikaciju sa privredom.

U anketi Mreže za poslovnu politiku, sprovedenu jula i avgusta ove godine, učestvovali su menadžeri iz Beograda, Novog Sada, Subotice i Šapca.