Od toga će 80 kilometara biti potpuno nove pruge a ostatak se odnosi na rekonstrukciju i modernizaciju.

"Železnice Srbije" su najavile da će do 1. januara biti reformisane i da će započeti poslovanje u 2015. sa posebnim preduzećima za železničku infrastrukturu i prevoz.

Mihajlović je, na skupu o razvoju železnice na zapadnom Balkanu, upozorila da je Srbija na listi konkurentnosti svetskog ekonomskog foruma na 92. mestu od ukupno 121 zemlje po efikasnosti železničkog transporta.

Predočavajući da "Železnice Srbije" godišnje ostvaruju prihod od svega 100 miliona evra, potpredsednica Vlade je ocenila da bi to moglo da bude mnogo više.

Prema njenim rečima, projekti železnice koji su u toku vredni su ukupno 1,2 milijarde evra, i njen cilj je da svi budu završeni.

"Sasvim je sigurno da će na samitu, koji će se održati krajem decembra u Beogradu, srpski premijer potpisati sa kineskim i mađarski premijerom dokument o novom projektu a to je modernizacija postojeće pruge za brzine do 160 kilometara i gradnja nove pruge za brzine do 300 kilometara na pravcu Beograd-Budimpešta" navela je Mihajlović.

Povodom tih projekata, ministarka je rekla da Srbija pokušava da iznađe modele finansiranja i da će priprema studija izvodljivosti i svega drugog što je potrebno trajati tokom ove i naredne godine da bi radovi mogli da počnu.

Mihajlović je kazala da se priprema i novi zakon o železnici, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine i usvojen u prvom kvartalu 2015.

Potpredsednica Vlade je naglasila da je cilj da železnice posluju efikasnije i da će, u skladu sa tim, u narednom periodu biti smanjivane subvencije za železnicu, odnosno izdvajanja za tu namenu kako god se ona budu zvala.

Na pitanje novinara kada će biti obnovljene deonice pruge Beograd Bar kroz Srbiju koje su oštećene u majskim poplavamsa, ona je rekla da bi sve trebalo da bude završeno do kraja februara 2015.

Predsednik Skupštine "Železnica Srbije", Zoran Anđelković, najavio je da će železnice 1. januara iduće godine formalno početi da posluju kao reformisano preduzeće, i objasnio da će vrlo brzo biti razdvojena železnička infrastruktura i prevoz.

Prema njegovim rečima, cilj je da se do kraja ove godine obavi i druga faza, odnosno da se železnički prevoz, razdvoji na prevoz putnika i robe.

On je istakao da bez toga "Železnice Srbije" neće moći efikasno da posluju niti da promene sliku u javnosti o funkcionisanju železnice i novcu koji se za nju izdvaja.

Anđelković je dodao da su sve države dužne da ulažu novac u železničku infrastrukturu i da bi tako trebalo da bude i u Srbiji, kao što država ulaže novac u putnu mrežu.

Konkurs za direktora Železnica sledeće nedelje

Potpredsednica vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će vlada vrlo brzo imenovati v.d. direktora "Železnica Srbija i da će sledeće nedelje objaviti konkurs za izbor generalnog direktora.

Mihajlović je, nakon otvaranja skupa o razvoju železnice na zapadnom Balkanu, rekla novinarima da se priprema dokumentacija za raspisivanje konkursa.

"Mi sledeće nedelje objavljujemo konkurs za generalnog direktora Železnice", rekla je ona.

Kada je reč o imenovanju v.d. direktora, Mihajlović nije precizirala ko bi mogao da bude vršilac dužnosti direktora, dok ne bude na konkursu izabran generalni direktor srpske Železnice.

Ona je kazala daŽeleznice" funkcionišu i da je skupština "Zzeleznica Srbije" juče održala svoju redovnu sednicu na kojoj je razgovarala o realizaciji češkog i ruskog kredita.