Vlasnici pečenjara kažu za "Novosti" da jagnjetine i prasetine ima dovoljno i to po starim cenama, ali promet je duplo manji od uobičajenog za isti period prošle godine.

"Nema više sezone slava! Nekada smo za jedan uobičajen radni dan prodavali onoliko pečenja koliko sada za Đurđic. Promet je deset puta manji nego prošle godine. Ljudi se češće odlučuju za roštilj, duplo je jeftiniji, a u kilogramu ga ima više", kaže Desa Veljović, radnica pečenjare "Uranak" na Zelenom vencu.

Slično je i na drugim mestima.

"Slave već polako prolaze, a naš promet je za 60 odsto manji nego prošle godine", priča Miladin Marković, radnik pečenjare "Šapec".

"Nekada je najmanja porudžbina za slavu bila šest kilograma, a sada smatramo dobrim pazarom ako imamo bar jednu takvu porudžbinu. Ljudi kupuju kilogram ili dva, čisto da na trpezi imaju pečenje", kaže Marković.

Vlasnici pečenjara tvrde da im je promet pao i zbog akcija u supermarketima gde mnoge porodice kupuju sveže meso pa se snalaze za pečenje.

Ipak ima i onih vlasnika pečenjara koji zadovoljno trljaju ruke, a kažu da je za dobru prodaju zaslužan kvalitet mesa i iskustvo u tom poslu.

"Cene nismo menjali od početka godine, ali uprkos svemu prodaja dobro ide. Naša pečenjara postoji pet decenija i uspeli smo da održimo kvalitet na visokom nivou, pa za nas još nema krize", zaključuje Miša Tanasković, vlasnik pečenjara "Baralić".