• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako sprečiti konflikte na radnom mestu

Da biste preživeli radni dan, bili produktivniji, pa čak i srećni na radnom mestu, važno je da znate da se diplomatski ophodite i naučite neke veštine uspešnog izbegavanja i rešavanja konflikata. Postoje tri različita tipa konflikata: konflikti vezani za odnose, za procese i za ciljeve.

Da biste preživeli radni dan, bili produktivniji, pa čak i srećni na radnom mestu, važno je da znate da se diplomatski ophodite i naučite neke veštine uspešnog izbegavanja i rešavanja konflikata.

Postoje tri različita tipa konflikata: konflikti vezani za odnose, za procese i za ciljeve.

Konflikti ciljeva i procesa su potrebni u umerenim količinama jer podstiču na preispitivanje načina i ciljeva rada, stimulišu diskusiju i produkciju ideja.

Sa druge strane, istraživanja su pokazala da su konflikti vezani za medjuljudske odnose gotovo uvek disfunkcionalni i njih je potrebno svesti na najmanju moguću meru, piše portal moj-posao.net.

Evo saveta kako to da učinite:

Naučite da prihvatite različitosti (razlike u mišljenju, kulturi, stavovima, polne razlike) - Dobar odnos se gradi na temeljima medjusobnog poštovanja i priznavanja svačije individualnosti, sa stavom da nema ispravnog ni pogrešnog kulturalnog modela; poštovanje različitosti bogati nas same - razmena gledišta u komunikaciji sa drugom osobom je kao proces osmoze - jedan uči od drugog. Ako se razlike ignorišu stvara se neprijatna atmosfera. Ne treba svi da misle isto što i vi, pa nije ni dobro da svi isto mislimo, jer različite misli su ono što bogate tim i čine ga uspešnijim od samog pojedinca.

Komunicirajte otvoreno, jasno, direktno i konstruktivno - Time olakšavate drugima shvatanje vaše pozicije i dajete primer kako želite da i drugi razgovaraju sa vama.

Naučite da slušate - Efikasno slušanje preduslov je za efikasnu komunikaciju. Umeće slušanja polazi od nas samih. Osvestite svoje emocije, očekivanja, verovanja. Samo tako možete da imate otvorene uši za ono što vam druga osoba govori. Ako razumemo sebe, na dobrom smo putu da razumemo i druge.

Ne dopustite da emocije utiču na posao - U stresnim situacijama nastojte da zadržite mirnoću i konstruktivno reagovati. A ako ne ide, pokušajte stari lek brojanja do 100...

Naučite da zatražite pomoć - Niste Supermen i ne možete sve sami. A ako i možete, to ne znači da morate. Zatražiti pomoć nije znak nesposobnosti, a time ćete sprečiti svoje zameranje kolegama zbog toga što rade manje od vas, jer znamo gde to vodi.

Imajte poverenje u svoje saradnike - Ako samo čekate nečiju grešku, sigurno ćete kad - tad dočekati i priliku za svadju.

Naučite "da izadjete iz svojih cipelica" i da gledate na stvari i iz tudje perspektive - Razumevanje perspektive druge osobe pomaže u upravljanju konfliktom. Prihvatanje drugih načina gledišta, iste situacije, proširuje naš pogled, pa može da pomogne u razumevanju korena problema. Time vežbate svoju empatiju - sposobnost za razumevanjem ponašanja i osećanja druge osobe. Jednom kada shvatite kako se Vaš kolega oseća biće vam jasnije i zašto se poneo na odredjen način.

Izvucite korist iz konflikta - gledajte na konflikte kao na resurs, priliku za učenje, rast i razvoj.

Tražite rešenje na obostranu korist - Ljudi precenjuju vrednost kompromisa. To je, u stvari, situacija kada i jedna i druga strana odustaju od nečega što je njima vredno, a posledica je obostrano nezadovoljstvo. Mnogo bolje je traženje win - win rešenja. Budite kreativni, otvoreni i pokušajte da pronadjete zajednički interes sa suprotstavljenom stranom. Rešenje kojim ćete oboje biti zadovoljni sigurno postoji, samo ga treba pronaći.

Ponekad, konflikti su neizbežni. Zbog toga bi trebalo da naučite kako da iskoristite njihove pozitivne aspekte i očuvate medjuljudske odnose. Zato, ako se već svadjate - svadjajte se konstruktivno.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image