On je za novi broj magazina "Biznis i finansije" istakao da je to potpuno domaći proizvod koji je dobio sve neophodne međunarodne sertifikate, među njima i najrestriktivniji sertifikat nemačkog vazduhoplovstva, što je prvi put u istoriji srpske avijatike.
"Najveći broj naručioca aviona Aero-East-Europe su evropske škole za obuku pilota, ali i privatna lica, s obzirom na to da jedan avion košta kao nešto skuplji automobil", naveo je Matić.
On je dodao da njegova kompanija pravi avione koji su specijalizovani i za prevoz bolesnika, a koriste ih doktora bez granica koji se bave humanitarnim radom u Africi.
U Srbiji je do sada prodato petnaestak aviona SILA 450C.
"Preduzeće sve materijale za izradu aviona uvozi, prvenstveno iz Evrope i SAD, i prinuđeno je da ih plaća unapred. Istovremeno, kupci iz Evrope unapred uplaćuju samo kaparu, a razlog je što Srbiju još doživljavaju kao nestabilno područje", rekao je Matić.
On je istakao da je najveći problem za njegovu kompaniju što su obrtna sredstva, neophodna da bi malo preduzeće opstalo na tržištu, praktično nedostupna u Srbiji.
"Bankarske pozajmice za male firme su izuzetno skupe, dok su velika preduzeća zaštićena zahvaljujući političkim interesima", naveo je Matić.
Po njegovim rečima, problem je i što na tržištu radne snage nema radnika sa potrebnim kvalifikacijama jer sistem obrazovanja ne prati potrebe privrede.
"Nedostatak povoljnih izvora finansiranja i kvalifikovanih kadrova su i glavni razlozi što fabrika proizvodi samo 10 do 15 aviona godišnje, iako su njeni kapaciteti pet puta veći", kazao je Matić.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti