Švajcarska godišnje u svoju železnicu ulaže 500 evra po stanovniku, što je dovodi na vrh liste evropskih zemalja po investicijama u tom sektoru. U Srbiji je izdvajanje tridesetak puta manje.
Istraživanje Boston konsalting grupe (BCG) o modelima subvenicionisanja železnice u Evropi pokazuje da je na drugom mestu u Evropi, sa prosečnih 220 evra po stanovniku godišnje iz budžeta, Francuska. Kako piše francuski list "Figaro", i jedna i druga suma daleko premašuje izdvajanja Velike Britanije ili Holandije, na primer, koje godišnje za tu namenu potroše oko 130 evra po stanovniku. Iako se u Srbiji smatra da su Železnice Srbije rupa bez dna u koju se samo sipa iz budžeta, poređenje daje zapanjujuće rezultate. Naime, sa prosečnim subvencijama od 130 do 140 miliona evra godišnje, Srbija po stanovniku daje samo 17 do 19 evra na svoju železnicu. To ni izbliza nije dovoljno ni za redovan rad a kamoli obnavljanje pruga i nabavku novih vozova. Siromašnije zemlje EU Portugalija, ili recimo Poljska, izdvajaju svega oko 100 evra u proseku po stanovniku, navodi se u drugoj studiji ove konsultantske kompanije o performansama železničkog sistema Starog kontinenta. U najnovijoj studiji BCG je želeo da ukaže na vezu između iznosa budžetskih sredstava koje države namenjuju železničkoj mreži i operaterima, i njihovih performansi. Uopšteno govoreći, zemlja koja izdvaja više sredstava iz budžeta za svoju železnicu, imaće bolje performanse, međutim, te subvencije, neophodne za održavanje kvaliteta, bezbednosti i efikasnosti javnih železnica, nisu uvek najbolje iskorišćene, naglašava se u studiji. Iz BCG-a podsećaju da su uoči donošenja železnicke reforme u Francuskoj, (započete 2013, usvojene u avgustu 2014) bili upitani da istraže uticaj eventualne liberalizacije železnice na njenu efikasnost, i zaključak je bio da taj uticaj nije odlučujući. To ne znači da ne treba pokušati sa otvaranjem tržišta u sektoru železničkog saobraćaja, ali pitanje javnog finansiranja ipak ima presudan uticaj na kvalitet železničkog sistema, smatraju stručnjaci BCG-a.