"Mi ćemo taj koridor sigurno graditi, jer ta saobraćajnica pripada grupi prioriteta Vlade Srbije", rekla je ona novinarima posle sastanka Radne grupe za Fruškogorski koridor i dodala da će ugovor o prenosu finansijskih sredstava iz Pokrajine Republici, za izradu idejnog projekta, biti usvojen na prvoj narednoj sednici Vlade i potom potpisan.

Potom će biti raspisan javni poziv za idejni projekat, napomenula je ministarka dodajući da će studiju izvodljivosti za Fruškogorski koridor raditi JP Putevi Srbije.

Tako će u sledećih nekoliko meseci biće urađeni idejni projekat i tehničko ekonomska analiza, da bi krajem ove godine moglo da bude razmatrana druga faza tog projekta, odnosno koji bi to bili izvori finansiranja njegove izgradnje.

Ministarka Mihajlović je napomenula da je novac za projektovanje obezbeđen u budžetima Pokrajine i resornog ministarstva i naglasila da je i ovaj sastanak Radne grupe potvrdio to da, kako je rekla, "mi smo tu da zajedno radimo i napravimo ovaj projekat".

Govoreći o finansiranju izgradnje budućeg modernog putnog pravca Novi Sad - Ruma, sa tunelom kroz Frušku goru, Mihajlović je objasnila da će tek na osnovu studije izvodljivosti i utvrđene ukupne vrednosti moći da se govori o izvoru finansiranja.

Na sastanku Radne grupe zaključeno je da bi trebalo imati u vidu različite modele i varijante da bi potom, nakon sveobuhvatne analize, bilo utvrđeno da će i taj projekat biti finansiran javno-privatnim partnerstvom, sufinansiranjem, kreditiranjem ili na drugi način, rekla je ministarka.

VOJVODINA NEZADOVOLJNA NAPRETKOM

Pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Branislav Bugarski izjavio je da je pokrajina Vojvodina u svom budžetu obezbedila 76 miliona dinara za izradu idejnog projekta, izrazivši očekivanje da će ugovor o tome biti potpisan u dogovorenom roku od sedam dana.

On je napomenuo da je Pokrajinska vlada nezadovoljna dosadašnjom dinamikom rada na tom projektu puta i tunela i podsetio da je 2012. godine pokrajina obezbedila 12 milijardi dinara, koliko je bila procenjena ukupna vrednost tog projekta, ali kako je naveo, "ta sredstva nisu bila preneta Pokrajini, niti je tunel izgrađen".

Bugarski je istakao da je izgradnja te saobraćajnice veoma važna, posebno za građane Iriga, kroz čiji centar prolaze teški kamioni i druga vozila, i dodao da građani ne bi trebalo da budu "taoci spore realizacije tog projekta".

On je napomenuo da bi, prema svetskim iskustvima kada je reč o takvim projektima, ukupna vrednost izgradnje te saobraćajnice, sa dve tube tunela od po 3,5 kilometara, trebalo da premaši iznos od 100 miliona evra.