
Na poslu ljudi često provode mnogo više vremena nego u okruženju vlastite porodice, pa osobe s kojima radimo često postanu deo našeg života, hteli mi to ili ne.
Stara izreka kaže da u životu ne možemo birati jedino roditelje, ali u nešto modernijoj varijanti tu bi valjalo dodati i kolege s posla.
Ključ uspeha na radnom mestu su dobri kolegijalni odnosi.
Saradnja i uvažavanje kako kolega tako i nadredjenih/podredjenih često je važan oslonac u karijeri svakog poslovnog čoveka.
Postoje brojni načini da ostvarite dobre odnose sa kolegama, a neke od njih prenosi portal MojPosao. hrI
Izbegavajte tračeve - Svaki psiholog ili stručnjak za ljudske resurse složiće se da je prvo pravilo - ne ogovarati. Izbegavajte sve rečenice koje počinju s "čula sam da je xy...". Posebnu pažnju obratite na one koji šire trač i ne zaboravite: ono što ste čuli o nekom od kolega ne mora biti istinito.
Ne svadjajte se i ne vredjajte kolege - Valja pripaziti da nikoga ne vredjate ili omalovažavate. S vremena na vreme neko će zbog dobrog ili manje dobrog razloga dići nos, to je neizbežno, ali zbog "mobinga" mogli biste završiti na sudu.
Ne brbljajte u nedogled - Ako ste okruženi ljudima koji ne prestaju da pričaju, uljudno ih obavestite da ne možete da se skoncentrišete dok brbljaju.
Ne ulizujte se - Posebnu pažnju posvetite komunikaciji s nadredjenima. Ulizice su definitivno out! Nije uputno ni negovati izrazito prisan i prijateljski odnos sa šefovima, nadjite distancu, ali zapamtite da pristojno ophodjenje otvara mnoga vrata.
Bez žalopojki - Pripazite da ne ugušite svoju radnu okolinu konstantnim žalopojkama kako vi ništa ne stižete, da sve najgore zapadne vama, da vas šef mrzi... Ako želite da navučete bes kolega, svakako primenite sve te "savete".
Nikad ne reci šefu NE ili DA - Ako vam šef poveri neki zadatak, ne odgovarajte da je njega nemoguće ispuniti. Tako ćete prokazati sve svoje loše strane, posebno najgoru, da ste nesposobni. Ako ste svesni da nešto ne ide, pokušajte sve uzaludne metode, potkrepite ih dokumentima, te uz konkretne dokaze prezentujte svom šefu neobavljeni zadatak.
(MONDO)
Stara izreka kaže da u životu ne možemo birati jedino roditelje, ali u nešto modernijoj varijanti tu bi valjalo dodati i kolege s posla.
Ključ uspeha na radnom mestu su dobri kolegijalni odnosi.
Saradnja i uvažavanje kako kolega tako i nadredjenih/podredjenih često je važan oslonac u karijeri svakog poslovnog čoveka.
Postoje brojni načini da ostvarite dobre odnose sa kolegama, a neke od njih prenosi portal MojPosao. hrI
Izbegavajte tračeve - Svaki psiholog ili stručnjak za ljudske resurse složiće se da je prvo pravilo - ne ogovarati. Izbegavajte sve rečenice koje počinju s "čula sam da je xy...". Posebnu pažnju obratite na one koji šire trač i ne zaboravite: ono što ste čuli o nekom od kolega ne mora biti istinito.
Ne svadjajte se i ne vredjajte kolege - Valja pripaziti da nikoga ne vredjate ili omalovažavate. S vremena na vreme neko će zbog dobrog ili manje dobrog razloga dići nos, to je neizbežno, ali zbog "mobinga" mogli biste završiti na sudu.
Ne brbljajte u nedogled - Ako ste okruženi ljudima koji ne prestaju da pričaju, uljudno ih obavestite da ne možete da se skoncentrišete dok brbljaju.
Ne ulizujte se - Posebnu pažnju posvetite komunikaciji s nadredjenima. Ulizice su definitivno out! Nije uputno ni negovati izrazito prisan i prijateljski odnos sa šefovima, nadjite distancu, ali zapamtite da pristojno ophodjenje otvara mnoga vrata.
Bez žalopojki - Pripazite da ne ugušite svoju radnu okolinu konstantnim žalopojkama kako vi ništa ne stižete, da sve najgore zapadne vama, da vas šef mrzi... Ako želite da navučete bes kolega, svakako primenite sve te "savete".
Nikad ne reci šefu NE ili DA - Ako vam šef poveri neki zadatak, ne odgovarajte da je njega nemoguće ispuniti. Tako ćete prokazati sve svoje loše strane, posebno najgoru, da ste nesposobni. Ako ste svesni da nešto ne ide, pokušajte sve uzaludne metode, potkrepite ih dokumentima, te uz konkretne dokaze prezentujte svom šefu neobavljeni zadatak.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.