• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Efektiva: Građani nemaju poverenja u banke

Izvor Fonet

Predsednik Udruženja bankarskih klijenata Efektiva, Dejan Gavrilović, izjavio je danas da je u istraživanju, koje je sprovelo ovo Udruženje, 98 odsto ispitanika odgovorilo da nema poverenje u bankarski sektor u Srbiji.

Gavrilović je, na konferenciji za novinare, rekao da 88 odsto anketiranih smatra da štednja u banci nije sigurna, dok je 17 odsto odgovorilo da bi potpisalo ugovor na sugestiju službenika banke bez čitanja.

Sumnja u državnu kontrolu

Stručni saradnik Efektive, Milica Živković, rekla je da 98 ispitanika smatra da su proizvodi na našem tržištu nebezbedni, ali samo 21 odsto pročita deklaraciju koja se nalazi na proizvodu. Ona je navela da je samo deset odsto ispitanika reklo da bi kupilo na preporuku prodavca bilo koji proizvod, 90 odsto anketiranih smatra da bi možda bili obmanuti, a 97 odsto ocenjuje da državne institucije ne kontrolišu kvalitet proizvoda koji su u prodaji na našem tržištu. Prema njenim rečima, 99 odsto ispitanih smatra da roba koja se prodaje u Srbiji nije istog kvaliteta kao ona u inostranstvu, iako je u pitanju ista roba.

On je rekao da 96 odsto ispitanika smatra da službenici banaka nisu dovoljno obučeni i voljni da precizno i jasno odgovore na svako pitanje klijenta, a 95 odsto kaže da su strane banke donele više lošeg nego dobrog u Srbiju.

Gavrilović je rekao da je 99 odsto ispitanika odgovorilo da je korisnik neke finansijske usluge, 93 odsto je imalo primedbu kada je u pitanju korišćenje ovih usluga, dok 87 odsto primedbu nije uspelo da reši dogovorom.

Gavrilović je naveo da je 98 odsto ispitanika, koji su se obratili Narodnoj banci Srbije sa zahtevom da im pomogne posredovanjem u rešavanju problema, reklo da im ova institucija nije pomogla.

Skoro 99 odsto ispitanika reklo je da nisu u dovoljnoj meri zaštićeni kao korisnici neke bankarske usluge ili osiguranja, istakao je Gavrilović.

Gavrilović je rekao da je 90 odsto odgovorilo da ne veruje da bi im osiguravajuća kuća uvek i u celosti isplatila osiguranu sumu.

Gavrilović je dodao da je Efektiva, kada je u pitanju bankarski sektor, do sada podnela više od 2000 tužbi, doneto je oko 50 pravosnažnih presuda, a nekim građanima je vraćen novac ili su im smanjene rate.

 Gavrilović je naveo da su u prethodnih godinu dana primili oko 5000 prigovora potrošača, podneli su 15 pojedinačnih potrošačkih sporova i dve kolektivne tužbe, preko Ministarstva trgovine koje je nadležno za ovu oblast, i to protiv komunalnih preduzeća Eko Grocka i JKP Beogradski vodovod i kanalizacija.

Efektiva je sprovela i istraživanja koja se odnose na zadovoljstvo potrošača robom i uslugama koje trgovci nude, kao i radom komunalnih preduzeća.



Tagovi

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

vrsns

Dejane ne lazi vise gradjane st kerdita jos I da placamo tvoje usluge advokate procenitelje I tebe nema smisla

REALNOST

Ovo je bruka od države. Da toliko ljudi nema poverenja u banke, ili bilo šta drugo u ovoj zemlji!!! A onda će da nam ispiraju mozak, o fantastičnim rezultatima u ekonomiji, o BDP i ostalim glupostima.

Рилац делија у срцу

Да упростимо: грађани немају поверења ни у шта више!

special image