"U današnje vreme tehnike i elektronike nemoguće je napraviti grešku od 30 milimetara, a kamoli od 30 centimetara, koliko su nam navodno tuneli niži. Postoji tender za tunel kod Čortanovaca na pruzi Beograd - Budimpešta, kao i za još nekoliko velikih projekata, i očignedno je da neko hoće da nas izbaci sa tih poslova. Zato se plasiraju ove neistine", rekao je Ratomir Todorović za "Večernje novosti"

Sporni tuneli su na deonici Ljig - Preljina, a mediji pišu da su niski i da kroz njih ne mogu da prolaze šleperi.

Todorović je rekao da se neistinama o navodnim propustima u gradnji tunela favorizuju strane kompanije i domaće forme koje su tek nedavno osnovane (i koje vode ljudi bliski vlastima).

Po njegovim rečima, nije istina da Planum nema dovoljno radnika, jer je oko 300 ljudi svakodnevno angažovano na gradnji na Koridoru 11.

"Imali smo problem u tunelu zbog neravnina na asfaltu, ali je stigla mašina iz Rusije, i trenutno je na carini. Biće potrebno nekoliko dana da se te nepravilnosti otklone. Nema ni govora o tome da su tuneli niski i da će se rušiti", rekao je Todorović.

Koridori Srbije, koji su nadležni za izgradnju puteva, demantovali su juče da dva tunela na deonici Koridora 11, Ljig-Preljina moraju da se ruše jer nisu izgrađeni po standardnim dimenzijama.

"Tuneli su projektovani i izvedeni prema važećim standardima koji obezbeđuju slobodan prostor 4,75 metara visine, što omogućava nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila", naveli su Koridori.

Iz Koridora nalgašavaju da je po međunarodnim standardima maksimalna dozvoljena visina vozila i tereta iznosi četiri metra, ali se postavlja pitanje vangabaritnog tereta koji povremeno mora proči putevima.

Na sastanku premijera Srbije Aleksandra Vučića, ambasadora Azerbejdžana Eldara Hasanova i predstavnika kompanije Azvirt juče je dogovoreno da deonica Koridora 11 Ljig - Preljina bude završena i puštena u saobraćaj do kraja oktobra, kao i da njeno korišćenje bude besplatno do kraja godine.

Planum je podizvođač radova na deonici Ljig - Preljina, a glavni izvođač radova je firma Azvirt iz Azerbejdžana. Ukupna vrednost radova je 308 miliona evra. Deonica Ljig - Preljina dugačka je 40,36 kilometara.