Prezentaciji su prisustvovali i gradonačelnik Beograda Siniša Mali, predstavnici francuskih građevinskih kompanija "Alstom" i "Ežis", kao i ambasadorka Francuske Kristin Moro.
Prezentacija je održana u zgradi Vlade Srbije.
O izgradnji metroa u Beogradu priča se decenijama unazad. Osim što je to, naravno, veoma skup projekat, razmatralo se i koliko je to bilo isplativo (u svakom smislu), da li uopšte postoji potreba za podzemnom železnicom, kao i raznorazni građevinski izazovi sa kojima bi se susretali oni kojima bi posao bio poveren.
S obzirom na razvoj Beograda, metro je postao neophodan. U opticaju su bile (i dalje su) razne ideje, počev od onih da se nekoliko linija "sliva" ka centru, ili da se naprave linije za predgrađa, a odatle bi putnici koristili neki drugi prevoz do centra.
List "Politika" je još 2010. godine objavio da će francuske firme "Ežis" i "Alstom" izraditi projekat metroa.
Isti izvor je tada naveo da bi prva terasa metroa trebalo da ide od Ustaničke ulice, duž Bulevara kralja Aleksandra, kroz centar pa preko Save, Novim Beogradom do Tvorničke ulice u Zemunu.
Ostaje na francuskim ekspertima da odluče gde će se ovaj pravac ukrštati s pravcem jugozapad-severoistok (Banovo brdo ka Karaburmi): na Trgu Nikole Pašića ili Trgu Republike, odnosno, gde će biti glavna stanica metroa.
"Politika" je tada navela i da beogradski metro neće biti podzemna železnica u doslovnom smislu, zapravo, podzemno vođenih trasa biće u čitavoj mreži nešto manje od 50 odsto, približno isto koliko i zaštićenih površinskih trasa.
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Svetislav Pešić dobio dva strašna pojačanja: Još jača Srbija napada Dansku u Beogradu!
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!