Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da trenutna vrednost infrastrukturnih projekata u Srbiji šest milijardi evra, a iz Ministarstva je danas javnosti stilgo i saopštenje sa pojašnjenjem uslova izgradnje auto-puta Ljig - Preljina. 

"Projekti koji se samo ugovore pretvaraju se u trošak za državu bez rezultata za građane, ako nema nikoga da posao završi do kraja", navode u ministarstvu.

Tako kažu da se građani, da je ostalo da posao završe onima koji su ga ugovarali, verovatno ni danas ne bi vozili duž 40 kilometara najmodernijeg auto-puta od Ljiga do Preljine, niti bi koristili 26 kilometara auto-puta od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca.

Navode da je tačno da je u februaru 2012. godine potpisan Sporazum o zajmu Azerbejdžana za izgradnju auto-puta Ljig-Preljina, kao i da je dva meseca kasnije položen i kamen-temeljac u mestu Dići kod Ljiga.

Tačno je, međutim, i da su radovi na izgradnji stvarno počeli tek u februaru 2013, i da je za tri i po godine ova deonica puštena u saobraćaj, navode u ministarstvu.

Dodaju da su prethodne vlade ugovarale i počele da grade 12,5 km auto-puta Ub-Lajkovac, ali da je, posle više od 10 potpisanih aneksa i četiri potrošene godine, auto-put završen tek u decembru 2014, u roku od tri meseca, zahvaljujući Vladi Srbije i Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

"Ono što nije moglo biti ispravljeno, to je da ova deonica i dan-danas ide iz njive u njivu, kako su nam je ostavili prethodnici koji su je ugovarali", kažu u ministarstvu.

Dodaju i da poštuju svačiji doprinos realizaciji velikih infrastrukturnih projekata, koji nikad nisu posao samo jedne vlade, "pa ni ove koja je projekat završila".