Izostaju pouzdane informacije gde je u dogovorima zapelo, da bi se iz Kragujevca krenuo kontingent modela "fijat 500L" u Federaciju, ali i u u zemlje Evroazijske ekonomske unije (Belorusija, Kazahstan, Jermenija, Kirgizija). One neformalne kažu da je zapelo oko "ruskih" automobila "lada", piše beogradski "Danas" u svom biznis dodatku.

Naime, prema dogovoru trebalo bi da iz Srbije bescarinski na istok idu "fijati" a na zapad u istom režimu ruska vozila, najverovatnije "lade". Tu pojedini analitičari vide jednu od komponenti evidentnog zastoja. "Lade" proizvodi AvtoVAZ, kompanija koju većinski drži konzorcijum Reno-Nisan a kojem, navodno, nije u interesu da svojim modelom sa istoka guši tržište svojih drugih modela u Srbiji.

Ovo "probijanje roka" u vezi proširenja bescarinske liste (automobili, šećer, sirevi, živinsko meso, cigarete) nije ni prvo ni poslednje u pregovorima sa ruskom stranom. Pregovori traju od 2013. godine, a kraj te godine je bio i prvi neispunjen rok. Zatim je usledilo "čvrsto obećanje" za 2014, pa 2015, pa maj 2016, pa... podseća "Danas" i naziva to "saga o 'fijatu' koja podseća na latinoameričku sapunicu".