Ekonomija

ČETIRI DANA RADA i u regionu? I VIŠE PARA za bolje radnike???

Izvor Beta

Velike i ozbiljne kompanije u Srbiji i regionu imaju i velike brige "u svom dvorištu" - ne samo kako privući kvalitetne radnike i stručnjake već i kako ih zadržati. Moraju se dobro platiti, ali to nije jedino što im se nudi.

Osnivač i vlasnik velikog regionalnog igrača, Atlantik grupe, Emil Tedeski rekao je juče na Consumer Rules Summit-u u hotelu Hilton u Beogradu, na kome su govorili i predstavnici nekih od najvećih kompanija u regionu poput MK Gurpe, Tikeveša, Mojih bredova, EBRD-a.., da u Atlantik grupi veoma ozbiljno rade na tome da korporativne uslove prilagode novonastaloj sitauciji - da obezbede fleksibilno radno vreme, rad od kuće...

POTROŠAČ JE I KRALJ I KRALJICA

Tesedski je ocenio da kada je reč o potrošačima, živimo u vreme u kome je on i kraljica i kralj. "Davno su iza nas vremena kada je industrija i distibucija diktirala trendove. Jedini trend koji danas postoji su želje i nov način života krajnjeg korisnika", rekao je on i dodao da zahvaljujući digitalnim tehnologijama taj vrlo zahtevni algoritam možemo složiti tako da je preferencija i potreba potrošača na prvom mestu. Tedeski je izrazio žaljenje što sada svako želi da ima vrlo detaljno indvidulizovan prozivod, što je, kako je primetio, ipak teško ostvarivo.

"Nadležni brinu i o čitavom nizu pogodnosti koje podrazumevaju kvalitetan radni ambijent, korporativnu kulturu i dobar balans slobodnog i radnog vremena, a ozbiljno razmatramo mogućnost četvorodnevne radne nedelje", rekao je Tedeski.

Finansije (plata i bonusi) više, kako kaže, nisu presudni faktor za ostanak na radnom mestu, na prvom mestu je sigurnost a na drugom kvalitet ambijenta u kome čovek radi, kreće se i stvara.

Dodao je da su glavne stvari koje nekoga privlače za rad u komapniji osećaj perspektive i reda.

Gotovo svi učesnici jučerašnjeg skupa, koji organizujeEvropska banka za obnovu i razvoj, upozorili su da se odlazak radne snage iz regiona, a time i potrošača, u velikoj meri odražava na privrednike i da je u tom cilju potrebno uraditi dosta da bi se stvari pormenile.

 Na skupu, koji je bio prvi deo Consumer Rules Summita, Stjuart Trou iz EBRD rekao je da je globalizacija dovela do toga da "Srbija izvozi 50 odsto BDP, čime je postala jedan od najvećih izvoznika u odnosu na BDP, čak i ispred Nemačke koja je najcenjeniji izvoznik u svetu". On je dodao i da je globalizacija izvukla mnoge iz ekstremnog siromaštva.

Izvršni direktor EBRD za region Jugoistočne Evrope Žan Mark Peteršmit izjavio je da na tržištu ima mnogo novca i da ga treba uzeti, kao i da su i regionu i svetu potrebni biznisi koji rastu i koji su globlano orijentisani.

Direktor EBRD sektora agrobiznisa Natalia Žukova rekla je pred početak skupa da je cilj EBRD koji radi u 38 zemalja da promoviše nova direktna strana ulaganja i da podrži agrobiznis, uključujući mala preduzeća koja su orijentisana na izvoz, da proizvodnjom visokokvalitetnih proizvoda udu na nova, napredna tržišta, poput EU.

SRAĆENA RADNA NEDELJA - HIT U BRITANIJI

Radna sedmica koja se sastoji od četiri radna dana postala je hit u Velikoj Britaniji - manje kompanije prebacuju svoje poslovanje na skraćeni rok verujući da će poboljšati produktivnost radnika, pisali smo o tome u maju.

Šef EBRD agrobiznis sektora za region centralne i istočne Evrope Milan Ždrale podsetio je u izjavi za Tanjug da potrošnja čini gotovo 60 odsto globalnog BDP-a i da predstavlja pokretač ekonomija.

"Kao banka godišnje finansiramo 800 miliona evra u 50 do 60 projektata u celom lancu inshrane", rekao je Ždrale i dodao da je potrebno celu industriju podići za stepen više i sve zahtevnijeg potrošača stavili u fokus zadovoljenja njegovih potreba.

Srbija nam je važna sa sektorom agrobiznisa i od 2001, kada je otvorena kancelarija uloženo je oko 700 miliona evra, rekao je Ždrale.