Grupacija Fijat-Krajsler automobili izgradiće sledeće godine kompleks za montažu baterija vredan 50 miliona evra u Torinu.
To će omogućiti elektrifikaciju 13 novih modela i vratiti Fijat na svetsku scenu, a postavlja se pitanje kakva je šansa za modifikaciju "našeg" modela "500 L", prenosi RTS.
Fijat se na ovaj potez odlučio jer proizvodnjom električnih vozila, u budućnosti izbegava milionske kazne po pooštrenim evropskim propisama o emisiji izduvnih gasova. Pet milijradi evra trenutno je najveća investicija u Italiji u nove tehnlogije.
"Planiramo uvođenje 13 novih ili osveženih modela od kojih će 10 biti isključivo na struju. Prvi se očekuje 'fiat 500' čija proizvodnja počinje u drugom kvartalu 2020. Planiramo dosta i hibridnih, ali i plag-in hibridnih vozila", kaže Pjero Golijeri iz Fijata.
Ove tehnloške izmene će svakako uticati i na izbor novog modela ili modifikaciju već postojećeg koji se proizvodi u Kragujevcu, kažu analitičari.
Proizvodnja plag-in hibridnih džipova se očekuje u Detroitu, a naznačeno je da će se proizvoditi i potpuno električni džipovi.
TESLA IZNENADILA I INVESTITORE
Kompanija Tesla motors iznenadila je investitore svojim tromesečnim profitom, koji je doprineo skoku deonica tog američkog proizvođača automobila.
Izvršni direktor kompanije Ilon Mask je, takođe, obećao da će 2020. godine biti predstavljen jeftiniji SUV i više autonomnih tehnologija, kako bi kompanija Tesla zadržala prednost nad većim rivalima koji žure da uđu na tržište premijum električnih vozila.
Nakon što je objavljeno da su rekordne isporuke i smanjenje troškova obezbedili profitabilan treći kvartal, akcije kompanije porasle su za gotovo 21 odsto na 307,12 dolara, premašivši prvi put od 1. marta nivo od 300 dolara, prenosi agencija Rojters.
Tesla"je objavio da je u trećem kvartalu povećao gotovinski saldo na 5,3 milijarde dolara i prijavio profit od 1,86 dolara po akciji, što je značajno bolje u odnosu na očekivanja analitičara koji su predviđali gubitak od 42 centa po akciji.
Prihodi su, međutim, pali za skoro osam odsto na 6,30 milijardi dolara u kvartalu zaključno sa 30. septembrom.
Saopšteno je i da se proizvodnja u Šangaju, kao i proizvodnja "modela y" odvija brže od plana i da bi "model y" trebalo da bude lansiran do leta 2020. godine.