Kada će biti svečano otvaranje ove deonice koja znači i da je čitav Istočni krak Koridora 10 (Niš - Dimitrovgrad) završen i otvoren za saobraćaj odlučiće nadležni, rekao je on.
"Posle Grdeličke klisure ovo je najteža deonica na Koridoru10, tu su na žalost loše izvršenja geotehnička ispitivanja i morali smo da menjamo skoro celu projektno tehničku dokumentaciju paralelno vršeći dodatna geotehnička istraživanja, izmenu projekata i izvodeći radove", rekao je Senić.
Do sada je za Istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra za 87 kilometara, što je oko 5,5 miliona evra po kilometru računajući i pet tunela čija je ukupna dužina oko tri kilometra, rekao je Senić.
Novac koji je isplaćen, tačnije 476 miliona evra, krediti su Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj, Svetske banke i ono što je Srbija isplatila iz budžeta.
Najveći izazov na Istočnom kraku bila je kosina šest kod tunela Bancarevo gde je rešenje pronađeno u produžetku jedne od tunelskih cevi galerijom što izvedeno za nekoliko meseci.
Istočni krak Koridora 10 gradi se od 2010. godine, a na deonic koja se poslednja završava od Proseka do Crvene reke, radi se od marta 2012. godine.
Šef projekta Istok u Koridorima Srbije Dušan Mijuk kaže da je reč o impresivnom neimarskom poduhvatu u kome je najveći izazov na izgradnji bila borba sa prirodom.
"Stabilizacija je izvršena na 40 kosina, na ovoj deonici Bancarevo - Crvena reka na 26 i 14 kosina na deonici Prosek - Bancarevo ali uspešno smo savladali u toj borbi imali smo 4, 5 kosina nalik onima u Grdeličkoj klisuri", rekao je on.
Na deonici je 87 mostova, pet tunela, pet saobraćajnih petlji, a u Istočni krak Koridora 10 ugrađeno oko 780.000 tona asfalta, iskopano oko 12,5 miliona kubika materijala, dok je u nasipe ugrađeno oko 9,5 miliona kubika materijala.
Uz asfaltiranje oko galerije kod tunela Bancarevo 60- 70 radnika Integral inženjeringa radi na nasipanju krova i zaštiti galerije, kaže šef gradilišta Osman Kasić.
"Svi radovi biće završeni u predviđenom roku, radili smo u dve i tri smene ovih dana, intenzivno, da bi se posao okončao", rekao je on.
U galeriju koja je naknadno projektovana i izgrađena zbog klizišta postavljena su 132 šipa, sa preko 10.000 kubika betona, i 2,5 hiljade tona armature.
"Iskopano je 40.000 kubika zemlje, a nasuto oko 80.000 kubika zemlje koja će služiti kao kontrateg, eventualno da ne dođe do nekog novog klizišta", rekao je Kasić.