Ekonomija

AMERI MAME SIROTINJU s juga: Za posao u Novom Sadu OGLAS u Vladičinom Hanu

Izvor mondo.rs Izvor Blic

Standard se u Srbiji poboljšava tako da, izgleda, Novosađani više ne žele da rade "za siću", zbog čega je jedna strana kompanija morala da krene da traži radnike po siromašnom jugu Srbije.

Inostrani investitori u Srbiji, pogovo iz automobilske industrije, poznati su po tome da otvaraju brojna radna mesta ali i da isplaćuju minimalne plate. To više, izgleda, ne prolazi na bogatijem severu zemlje, pa je jedna američka kompanija iz branše, koja ima fabriku u Novom Sadu, u potrazi za radnicima morala da potegne čak do Vladičinig Hana.

"Želiš da radiš u jednoj od vodećih svetskih kompanija u automobilskoj industiji? Tražimo radnike u proizvodnji koji su spremni da rade u našoj fabrici u Novom Sadu. Nudimo dobru i sigurnu zaradu, bonus, plaćen smeštaj, organizovan prevoz do posla kao i vikendima do kuće“, oglas je koji je nedavno osvanuo u jednom lokalnom mediju u Vladičinom Hanu preneo beogradski "Blic".

Iz kompanije se nisu oglasili da javnosti objasne okolnosti oglasa, ali statistika je neumoljiva i dovoljno jasna.

Prosečna zarada u Novom Sadu (bruto, koliko košta poslodavca), po podacima Republičkog zavoda za statistiku za avgust je bila 82.036 a u Hladičinom Hanu 60.300, dok je prosek za Srbiju bio 74.768.

Razlika je znatna, više od trećine plate morate platiti nekog sa severa zemlje nego na siromašnom jugu. Već kada bi isplaćivali prosečnu platu umesto "novosadske", inostrani poslodavci (koji su po pravilu na državnim subvencijama), bi samo na toj razlici "zaradili" 60 evra po radniku.

Pa ako fabrika ima 2.000 zaposlenih, to je pristojna "ušteda" od 120.000 evra mesečno. A tek ako nađu nezaposlene južnjake pa plate lokalni "prosek", eto lepog profita samo na zaradama od 370.000 evra svakog meseca.

Da ne govorimo o razlici između 2.000 prosečno plaćenih Novosađana i onih na minimalcu (36.808 dinaa u avgustu 2019) - fantastičnih 736.000 evra mesečno.

A te "prosečne" plate su retkost, što potvrđuje i otvaranje novog pogona jedne italijanske fabrike u Šapcu iz koje je kao ultimativna reklama istaknuto da "neće isplaćivati minimalac nego prosečnu zaradu".