ZA ZAŠTITU POTROŠAČA: Stop za nasrtljive trgovce - registar "Ne zovi"

Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi", rešenje je koje predviđa Nacrt zakona o zaštiti potrošača koji je u javnoj raspravi.

MONDO portal / Marko Čavić

Pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošaca Višnja Rakić rekla je za Tv "Pink" da će registar "Ne zovi" biti kod regulatornog tela - RATEL-a, i nalaziće se na njihovom sajtu.

"Da bi zašitili potrošače, insistiraćemo na registru 'Ne zovi', trgovci ne smeju biti nestrpljivi i nasrtljivi", rekla je Višnja Rakić.

Nacrt zakona predviđa i uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca.

"To su nalozi za lakše prekršaje, kada inspektor predoči prekršaj trgovcu a on prihvati da u kraćem roku uplati pola iznosa kazne, pa se tako reši spor", rekla je Rakićeva i dodala da će takvi nalozi moći da se izdaju samo u slučaju prekršaja za koje postoje fiksne kazne.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović ocenio je u istoj emisiji da je nacrt zakona kraj priče da je zaštita potrošača borba sa vetrenjačama i da se polako dolazi do standarda razvijenih društava.

"Uvođenje prekršajnih naloga za nas krucijalno, to je bila naša primedba ranije, a do sada bila samo kolektivna tužba kao zaštita", rekao je Papović.

Najveće primedbe potrošača jesu oko poštovanja garantnog roka rekao je i dodao da je značajno što će biti novih rešenja u zakonima o poštanskom saobraćaju, elektronskoj trgovini i zaštiti ličnih podataka.

"Neko je trgovcima prodao bazu podatka o penzionerima, kako drugačije objasniti to da ih neki trgovci nepogrešivo zovu", rekao je Papović.

On je naglasio da je uz zakon o zaštiti potrošača najbitnije izraditi podzakonska akta, tumačenja i jasne procedure, čega do sada nije bilo.